Πέντε νέες τάσεις που μας εκνευρίζουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα

Advertisement

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην αυτοκίνηση έχουν φέρει στο προσκήνιο νέες τάσεις, οι οποίες όμως δεν έχουν μόνο θετικό αποτύπωμα, αλλά μπορεί να εκνευρίσουν εύκολα –και δικαιολογημένα- τον μέσο οδηγό.

Κάθε εποχή φέρνει μαζί της και νέες τάσεις στον τομέα της αυτοκίνησης. Ειδικότερα μάλιστα την τελευταία δεκαετία βιώνουμε μία πραγματική επανάσταση με το αυτοκίνητο να αλλάζει ριζικά σε σχέση με το παρελθόν, αφού βρίσκεται σε μία φάση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, που το κάνουν να μοιάζει με έναν τεράστιο υπολογιστή. Οι νέες τάσεις στο αυτοκίνητο δεν έχουν όμως μόνον θετικές, αλλά και αρνητικές πλευρές, όπως συμβαίνει με τα πέντε χαρακτηριστικά παραδείγματα που παραθέτουμε.

Όλο πιο μεγάλα και πιο βαριά

iangry2.jpg

 Εδώ και αρκετά χρόνια παρατηρείται μία συνεχής αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του βάρους των νέων μοντέλων σε σχέση με τα προηγούμενα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ενισχύσεις των αμαξωμάτων για καλύτερη προστασία στις συγκρούσεις, αλλά και στην ενσωμάτωση πληθώρας συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, που προσθέτουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα πόντους και κιλά. Ωστόσο η κατάσταση έχει ξεφύγει πλέον σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακόμη και μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας δυσκολεύονται να παρκάρουν εντός ορίων των χώρων στάθμευσης ή να διασχίσουν σχετικά στενούς δρόμους με σταθμευμένα οχήματα. Να αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι το VW Polo πρώτης γενιάς του 1975 ζύγιζε λιγότερο από 700 κιλά και τώρα πλέον ξεπερνά τα 1.100, ενώ το μήκος του σημερινού μοντέλου είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του VW Golf πρώτης και δεύτερης γενιάς. Ένα άλλο μειονέκτημα αυτής της εξέλιξης είναι ότι οι μεγάλες διαστάσεις σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος ανεβάζουν την κατανάλωση και οι εταιρείες χρειάζεται να βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους, για να τη συγκρατήσουν σε αποδεκτά επίπεδα.

Εκνευριστικοί ήχοι

Η ιδέα των ηχητικών προειδοποιήσεων με το παραμικρό ξεκίνησε με στόχο την ασφάλειά μας και εξελίχθηκε πλέον σε κανονική μάστιγα. Ο οδηγός πατρονάρεται από αισθητήρες και κάμερες, οι οποίες ενεργοποιούν σε κάθε ευκαιρία ηχητικές προειδοποιήσεις υψηλής έντασης, προκαλώντας έτσι εκνευρισμό. Πολλές φορές όμως θα μπορούσαν να έχουν αποφύγει οι εταιρείες αυτοκινήτων τις ηχητικές προειδοποιήσεις και να τις υποκαταστήσουν με σαφείς οπτικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων ή στη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, που θα έκαναν εξίσου καλά τη δουλειά τους.

Advertisement

Περίπλοκα χειριστήρια αφής

iangry3.jpg

Οι μεγάλες οθόνες είναι πλέον must, ωστόσο η ρύθμιση κάποιων λειτουργιών, όπως του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, με μπάρες αφής έχει αποδειχθεί στην πράξη δυσλειτουργική και αποσπά για κρίσιμα δευτερόλεπτα το βλέμμα του οδηγού από τον δρόμο. Άρα θα ήταν σωστότερο, να υπάρχουν για κάποιες λειτουργίες κλασικοί διακόπτες, τουλάχιστον μέχρι να εξελιχθούν σε καλό επίπεδο τα συστήματα φωνητικών εντολών.

Περιορισμένη ορατότητα

Προσπαθήστε να παρκάρετε ένα SUV νέας γενιάς χωρίς αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας και θα διαπιστώσετε αμέσως πόσο θα σας δυσκολέψει η περιορισμένη του ορατότητα. Επιχειρήστε το ίδιο με ένα παλαιότερο μοντέλο και θα δείτε πόσο ευκολότερα γίνονται οι επιτόπιοι ελιγμοί χάρη στις πολύ μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος και τα ευδιάκριτα άκρα του αυτοκινήτου.

Advertisement

Η μόδα των SUV

iangry4.jpg

Eίναι λογικό να μας βομβαρδίζουν οι εταιρείες με νέα SUV, καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα γνωρίζουν παγκοσμίως μεγάλη ζήτηση, επειδή κάθεσαι ψηλότερα, προσφέρουν περισσότερους χώρους και μεταδίδουν μία αίσθηση ασφάλειας. Ωστόσο η υπερβολική εξάπλωση των SUV βάζει στο περιθώριο μοντέλα άλλων κατηγοριών και υποκατηγοριών, τα οποία εξαφανίζονται από τους στόλους των εταιρειών, επειδή τα κρίνουν εμπορικά ασύμφορα. Έτσι παρατηρείται στην αγορά του αυτοκινήτου μία «μονοκαλλιέργεια» με SUV και έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση μοντέλα ιδιαίτερου χαρακτήρα, που ανεβάζουν την αδρεναλίνη των petrolheads και πυροδοτούν συζητήσεις στις παρέες.

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement