Το νέο ηλεκτροκίνητο Jeep Avenger

Advertisement

Η έλευση του νέου Jeep Avenger στην αγορά σηματοδοτεί τη μετάβαση της εταιρείας στον εξηλεκτρισμό. Πρόκειται για ένα 100% Jeep που ανήκει στην κατηγορία των B-SUV και το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,08 μέτρα. Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις είναι τέτοιες που το βάζουν στην καρδιά της πιο δημοφιλούς κατηγορίας.

Όμορφο εξωτερικά με πολλά σχεδιαστικά καλούδια καταφέρνει να προσεγγίσει όλους αυτούς που θέλουν μικρές διαστάσεις για άνετη κίνηση μέσα στην πόλη. Έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, με την μάσκα να διαθέτει την γνώριμη γρύλλια της Jeep, ενώ υπάρχουν πλαστικά προστατευτικά που καλύπτουν περιμετρικά το αμάξωμα. Με όμορφους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, καταφέρνει να συγκεντρώσει πάνω του όλα τα βλέμματα των περαστικών. Η απόσταση από το έδαφος είναι 20,9 εκατοστά, με τις γωνίες προσέγγισης και ράμπας να είναι από 20 μοίρες και της διαφυγής 32 μοίρες. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,33cd που του χαρίζει αρκετά επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας.

Το εσωτερικό του νέου Jeep Avenger είναι ξεχωριστό με πολλές έξυπνες ιδέες αποθήκευσης. Ο διάσπαρτος αποθηκευτικός χώρος μέσα στην καμπίνα αγγίζει τα 34 λίτρα, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 355 λίτρα και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα. Επιπλέον, διαθέτει βοηθητικό διπλό πάτωμα που επιτρέπει την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης. Τα υλικά είναι σκληρά, αλλά πολύ καλής ποιότητας, με την απουσία τριγμών και καλή συναρμογή. Πίσω μπορούν να καθίσουν άνετα δύο ενήλικες, με έναν τρίτο να κάνει πολλές υποχωρήσεις.

Advertisement

Όλες οι εκδόσεις του νέου Jeep Avenger διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών στη βασική έκδοση Longitude και 10,25 ιντσών στις Altitude και Summit. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις, με καλά γραφικά και εύκολο μενού.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης διαπιστώσαμε ότι η θέση οδήγησης ήταν πολύ καλή και είχαμε καλή περιφερειακή οπτική. Πολύ καλή ήταν και η εργονομία, με τους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες να διευκολύνουν το έργο μας.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο καινούριος ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Το δυνατό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης παίρνει ενέργεια από μία υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh (51 kWh ωφέλιμη) που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα, ενώ παράλληλα διαθέτει και αντλία θερμότητας. Μάλιστα είχαμε στη διάθεσή μας έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγηση (Eco, Normal, Sport, Mud, Sand και Snow), με τα τρία τελευταία προγράμματα να αποτελούν μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία και να αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα. Παράλληλα είχαμε στη διάθεσή μας την λειτουργία Brake με κύριο σκοπό την ανάκτηση ενέργειας.

Advertisement

Σε έναν σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) ταχείας φόρτισης με ισχύ 100 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 20% έως το 80% σε μόλις 24 λεπτά της ώρας, ενώ σε ένα wallbox 11 kW θα χρειαστεί λίγο πιο πάνω από τις πέντε ώρες.

Στις μετρήσεις καταγράψαμε από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρόνο 8,8 δευτερολέπτων, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα. Με πολύ συντηρητική οδήγηση, με την επιλογή Eco και με ταχύτητες στα 110-120 χλμ/ώρα σημειώσαμε στον αυτοκινητόδρομο μέση κατανάλωση 16,8KWh. Αυτό δίνει στο μοντέλο μια αυτονομία κοντά στα 320 χιλιόμετρα εκτός πόλης. Όταν κινηθήκαμε μέσα στον αστικό ιστό αυτή έπεσε αισθητά, χαρίζοντας χωρίς κόπο μια αυτονομία κοντά στα 400χιλιόμετρα.

Το Jeep Avenger ένα χαρούμενο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Μας άρεσε η ποιότητα κύλισης και η αθόρυβη καμπίνα του. Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει την πολυτέλεια με την άνεση, χωρίς να δίνει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα στις κλειστές στροφές. Η γρήγορη οδήγηση γίνεται παιχνιδάκι και η εύκολη απόδοση των επιδόσεων είναι ένα στοιχείο που δεν μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις.

Το τιμόνι, αν και ελαφρύ, είναι άμεσο και ακριβές, ενώ τα φρένα στην πράξη αποδείχθηκαν καλά για τα 1536 κιλά του αμαξώματος. Από τα 100χλμ/ώρα μέχρι την στάση χρειαστήκαμε 37 μέτρα. Η τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοσης με την επιδότηση είναι 29.700 ευρώ. Τους επόμενους μήνες, το συγκεκριμένο μοντέλο αναμένεται να έχει εκτός απροόπτου υβριδική έκδοση και έκδοση με τετρακίνηση.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement