«Ανέφικτη η επέκταση του γάμου σε ομόφυλα ζευγάρια χωρίς δικαίωμα υιοθεσίας», υποστηρίζει η Ιερά Σύνοδος, αδειάζοντας κυβερνητικά στελέχη. ● Η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος παραμένει ότι «τα παιδιά έχουν έμφυτη ανάγκη και συνεπώς δικαίωμα να μεγαλώνουν με άνδρα πατέρα και γυναίκα μητέρα»… ● Και ο μητροπολίτης Φθιώτιδας υπερασπίζεται το δικαίωμα της Ιεραρχίας να είναι συντηρητική – και σ’ όποιον αρέσει.
Ένα μεγαλοπρεπές άδειασμα επιφύλαξε η Ιερά Σύνοδος στον υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη και σε όσα κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές της Ν.Δ. αφήνουν ανοιχτό το παράθυρο για τη θεσμοθέτηση πολιτικού γάμου για τους ΛΟΑΤΚΙ αλλά χωρίς τη δυνατότητα τεκνοθεσίας.
«Ανέφικτη η επέκταση του γάμου σε ομόφυλα ζευγάρια χωρίς δικαίωμα υιοθεσίας», διευκρινίζει κατηγορηματικά η Ιερά Σύνοδος στην έκτακτη εγκύκλιο που έστειλε στις Μητροπόλεις την Τετάρτη για το θέμα της ισότητας στον γάμο. Και εξηγεί: «Αν νομοθετηθεί στην Ελλάδα γάμος υπέρ των ομόφυλων ζευγαριών με αποκλεισμό τους από το δικαίωμα υιοθεσίας που ισχύει σήμερα για τα έγγαμα (ετερόφυλα) ζευγάρια, θα ακολουθήσει καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω δυσμενούς διάκρισης της ελληνικής νομοθεσίας σε βάρος των εγγάμων ομόφυλων ζευγαριών με κριτήριο τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους».
Στη συνέχεια αναδεικνύει τον πολιτικό τακτικισμό που κρύβεται πίσω από την υποστήριξη της παράδοξης πρότασης για γάμο χωρίς τεκνοθεσία: «Οποιαδήποτε Κυβέρνηση επεκτείνει τον γάμο στα ομόφυλα ζευγάρια χωρίς το δικαίωμα υιοθεσίας που έχουν οι ετερόφυλοι σύζυγοι ουσιαστικά μεταφέρει το πολιτικό κόστος σε επόμενη Κυβέρνηση ώστε να επεκτείνει την υιοθεσία σε συζύγους του ιδίου φύλου, αφού όμως θα έχει προκαλέσει την καταδίκη της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξ αιτίας της εσφαλμένης νομοθετικής της πολιτικής (ελλιπή επέκταση του γάμου και των δικαιωμάτων που συνδέονται με αυτόν).
Θα επαναληφθεί ό,τι συνέβη το 2015, οπότε επεκτάθηκε στα ομόφυλα ζευγάρια το σύμφωνο συμβίωσης, αφότου η χώρα καταδικάσθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω της πλημμελούς νομοθέτησής του (2008) μόνον υπέρ των ετερόφυλων ζευγαριών».
Από κει και πέρα, βέβαια, η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου, ένα κείμενο πολιτικών θέσεων και πολιτικής στόχευσης από το οποίο απουσιάζει έστω και υπόνοια θεολογικής προσέγγισης, συνοψίζει και αναπαράγει τις γνωστές αντιδραστικές θέσεις κατά της ισότητας στον γάμο, παραθέτοντας αντιεπιστημονικά δόγματα για την οικογένεια και τα παιδιά, που έχουν διαψευστεί όπου έχει θεσμοθετηθεί η ισότητα στον γάμο.
«Η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος παραμένει ότι τα παιδιά έχουν έμφυτη ανάγκη και συνεπώς δικαίωμα να μεγαλώνουν με άνδρα πατέρα και γυναίκα μητέρα. Κανένας κοινωνικός εκσυγχρονισμός και καμία πολιτική ορθότητα δεν μπορεί να ξεγελάσει την φυσική ανάγκη των παιδιών για πατέρα και μητέρα με υποκατάστατες λύσεις, όπως άτομα του ιδίου φύλου που υποδύονται τον γονέα Α και τον γονέα Β (δύο μητέρες, δύο πατέρες)», αναφέρει.
Δεν αποφεύγει ωστόσο τις αντιφάσεις, στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει γιατί επιμένει να παρεμβαίνει τόσο έντονα σε ζητήματα μη εκκλησιαστικά, παρόλο που οι κατά καιρούς θέσεις της κατά του πολιτικού γάμου, του συμφώνου συμβίωσης και των ερωτικών σχέσεων έχουν αποδειχτεί επανειλημμένα χωρίς αντίκρισμα και είναι πια εντελώς ξεπερασμένες.
Ενώ λοιπόν ισχυρίζεται ότι «δεν τίθεται θέμα διαφωνίας ειδικά με τον πολιτικό γάμο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, διότι συνολικά ο πολιτικός γάμος (αδιακρίτως φύλου ζευγαριών) δεν ενδιαφέρει την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση», αμέσως μετά δηλώνει ότι «διαφωνεί […] με τον ομόφυλο γάμο, διότι οδηγεί σε ομόφυλη γονεϊκότητα».
Τέλος, η εγκύκλιος, όπως κάθε πολιτικό κείμενο που σέβεται τον εαυτό του, δεν παραλείπει να διαστρεβλώσει τις θέσεις των υποστηρικτών της ισότητας του γάμου και να τους επιτεθεί με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, δηλώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι τάχα δεν αγαπούν τα παιδιά και δεν τους ενδιαφέρει το καλό τους, αλλά τα χρησιμοποιούν σαν «εργαλείο ακτιβιστικής πίεσης», «κατοικίδια ζώα συντροφιάς για όποιον θέλει να νιώσει κηδεμόνας», «“αξεσουάρ” που θα επισημοποιήσουν ή θα καταστήσουν κοινωνικά αποδεκτή μια ομόφυλη συμβίωση».
Πίσω από τις προσβολές, τα ψευτοεπιχειρήματα και τις πολιτικές εγκυκλίους της Ιεράς Συνόδου, ίσως απλά κρύβεται αυτό που ευθαρσώς δήλωσε ο μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών, μιλώντας σε χριστουγεννιάτικη εκδήλωση ωδείου για το θέμα της ισότητας στον γάμο: «Είμαστε συντηρητικοί και θα μείνουμε συντηρητικοί. Ναι, θέλουμε να είμαστε συντηρητικοί. Σ’ αρέσει; Κι άμα σ’ αρέσει κι άμα σου κάνει».
Το ερώτημα είναι γιατί καθυστερεί να νομοθετήσει η κυβέρνηση με βάση τα πορίσματα της επιστήμης και τις προτάσεις της Επιτροπής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ, όπως έχει δεσμευτεί, αδιαφορώντας για τις αντιεπιστημονικές και εντέλει επικίνδυνες ιδεοληψίες που εκφράζει η Εκκλησία από κοινού με την Ακροδεξιά.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών