Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Crosstrek

Advertisement

Το Subaru Crosstrek αντικαθιστά το XV, βελτιώνοντας όλα τα κύρια χαρακτηριστικά του προκατόχου του. Έγινε περισσότερο σπορ, τόνισε τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, μεγάλωσε εσωτερικά και έδωσε περισσότερη έμφαση στην ασφάλεια, την άνεση και την πρακτικότητα.

Σχεδιαστικά, το Crosstrek είναι εξελιγμένο και δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην περιπετειώδη εμφάνιση. Για αυτή φροντίζουν τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ τη νέα εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης προφυλακτήρες. Το μοντέλο είναι ένα γνήσιο Subaru που παράγεται στην Ιαπωνία. Έχει μάλιστα όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εταιρεία. Δηλαδή την συμμετρική τετρακίνηση και τον Boxer κινητήρα.

Η μάσκα εμπρός είναι σημαντικά μεγαλύτερη, με κυψελοειδές μοτίβο, τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο λεπτά, διαθέτει υπερυψωμένο καπό, ενώ η υποδοχή που φιλοξενεί τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης είναι τώρα ανεστραμμένη και προσδίδει με τη σειρά της δυναμισμό.

Advertisement

Πίσω, υπάρχει ο πλήρως ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, με τα φώτα να έχουν σχήμα μπούμεραγκ, αποτελώντας τη νέα φωτεινή υπογραφή του ιαπωνικού SUV. Έντονη είναι η παρουσία των σχεδιαστών που προσπάθησαν να δώσουν μια πιο αεροδυναμική γραμμή, όπως οι νέοι αεραγωγοί και το κεκλιμένο επίπεδο στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί ανθεκτικά υλικά, ενώ τη ματιά κλέβει η νέα οθόνη αφής 11,6 ιντσών με κάθετη τοποθέτηση. Αυτή είναι υψηλής ανάλυσης και δίνει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ακόμα και στην επιλογή του συστήματος τετρακίνησης και των προγραμμάτων του, παρέχοντας παράλληλα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Βελτιωμένο είναι το σύστημα πλοήγησης, επιτρέποντας την αναζήτηση με φωνητικές εντολές. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, παρέχεται η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.

Ωστόσο, από τους σχεδιαστές έγινε πολύ μεγάλη δουλειά στα μπροστινά καθίσματα που διακρίνονται για την άνεση και τον ανατομικό χαρακτήρα τους. Μάλιστα η Subaru συνεργάστηκε με ορθοπεδικούς γιατρούς προκειμένου τα καθίσματα να προσφέρουν άνεση αλλά κυρίως να προστατεύσουν την σπονδυλική στήλη των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παράλληλα, τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα.

Advertisement

Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Crosstrek έχει μήκος 4,49 μ. πλάτος 1,80 μ. και ύψος 1,60 μ. Το μεταξόνιο είναι 2,6μ. ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 22 εκατοστά, γεγονός που δίνει όλη εκείνη τη δυναμική για να κινηθεί εύκολα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Μάλιστα, ως γνήσιο SUV, η γωνία προσέγγισης είναι 18 μοίρες, η γωνία ράμπας 19,7 μοίρες και η γωνία διαφυγής 30,1 μοίρες.

Σχετικά με την εμφάνιση, το νέο Crosstrek e-Boxer, όπως το χαρακτηρίζει η εταιρεία, θα διατίθεται στην Ευρώπη σε 10 χρώματα, με τα τέσσερα από αυτά να είναι εντελώς νέα (Sun Blaze Pearl, Oasis Blue, Offshore Blue Metallic & Sapphire Blue Pearl).

Η ψυχή του μοντέλου είναι ο Boxer κινητήρας, ο οποίος είναι τετρακύλινδρος, δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζίνης που συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Η απόδοση είναι 136 ίπποι και 182 Nm ροπής, με το ηλεκτρικό μοτέρ να συνδράμει με 16,7 ίππους και 66 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινηθεί και ηλεκτρικά υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου. Για τη μετάδοση φροντίζει πλέον αποκλειστικά ένα αυτόματο κιβώτιο Lineartronic, τύπου CVT, το οποίο στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς μέσω της μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης All-Wheel Drive της Subaru, που συνδυάζεται τώρα με το εξελιγμένο σύστημα X-Mode, με νέες ρυθμίσεις για καλύτερη πρόσφυση.

Advertisement

Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Subaru Crosstrek χρησιμοποιεί για την κατασκευή του την παγκόσμια πλατφόρμα SGP, η οποία σε αυτή τη γενιά προσφέρει βελτιωμένη κατά 10% ακαμψία. Το σύστημα μόνιμης συμμετρικής τετρακίνησης (AWD) συνδυάζεται με Active Torque Vectoring (ενεργή κατανομή ροπής) που φροντίζει, ανάλογα με τις συνθήκες για τη σωστή κατανομή της ροπής στους τροχούς, με γνώμονα την καλύτερη πρόσφυση.

Το X-Mode έχει νέες ρυθμίσεις τώρα, με κατανομή 60-40 ανάμεσα στον εμπρός άξονα, (50-50% πριν), με τη συμπεριφορά να είναι τώρα πιο φιλική. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Η τιμή για το μοντέλο ξεκινά από τα 41.940 ευρώ.

AMΠΕ

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement