Περισσότερα από 250 εκατομμύρια κιβώτια αναψυκτικών καταναλώθηκαν πέρυσι στην Ελλάδα, με την Coca-Cola HBC να κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αφού πούλησε 127,8 εκατ. κιβώτια -σ.σ. ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε 5,678 λίτρα ή 24 μερίδες-, δηλαδή 6,1% περισσότερα σε σχέση με το 2023.
Στο τελευταίο, δηλαδή στο κανάλι της λιανικής, όπου ο τζίρος των 137 διαφορετικών αναψυκτικών που κυκλοφορούν ξεπέρασε πέρυσι τα 303 εκατ. ευρώ το μερίδιο της Coca ColaΕΕΕ +1,84% υπερβαίνει το 50% σύμφωνα με στοιχεία από τη Circana. Στη δεύτερη θέση και με μεγάλη απόσταση ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων αυξήθηκε στο 6,9% από 6,7% που ήταν το 2023.
Το ενδιαφέρον είναι τι συμβαίνει στην τρίτη θέση όπου δύο ελληνικά brands μοιράζονται το έπαθλο. Η μέχρι και πριν από έναν χρόνο Πατρινή Λουξ εμφανίζει σημαντικές απώλειες με το μερίδιο της βάσει αξίας να έχει υποχωρήσει στο 6,4% από 6,7% το 2023. Αντιθέτως το brand Βίκος της Ηπειρώτικης Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων από 5,5% σκαρφάλωσε στο 6,4%.
Ακολουθεί η Schweppes (Coca ColaΕΕΕ +1,84% HBC) με μερίδιο 5% από 5,2% ενώ η Pepsi με μερίδιο 4,5% από 4,4% καταλαμβάνει την έκτη θέση και η Fanta με 4,2% την έβδομη. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τα brand sparky (2,7%), Tuborg (2,6%) και Sprite (2,4%).
Πιο κάτω βρίσκεται η ΕΨΑ το μερίδιο της οποίας υποχώρησε μέσα σε έναν χρόνο στο 2% από 2,8% που ήταν το 2023, της ΗΒΗ διαμορφώθηκε στο 1,5% από 1,6% ενώ της Green Cola αυξήθηκε στο 1,3% από 0,7%. Κάτω από 1% είναι το μερίδιο των: 7up (0,8%) και του Κλιάφα (0,8%) που έχει εξαγοραστεί από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία.