Κινούνται στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ Πεκίνου και του λιμανιού Τιαντζίν και πραγματοποιούν σημαντικό τμήμα των μεταφορών, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι θα αλλάξουν ριζικά τον κινεζικό τομέα μεταφορών.
«Οπως είναι φυσικό, ένιωσα λίγο φοβισμένος την πρώτη φορά που οδήγησα ένα αυτόνομο φορτηγό», είπε ο Χούο, «αλλά, αφού αφιέρωσα πολύ χρόνο παρατηρώντας και δοκιμάζοντας αυτά τα μηχανήματα, νομίζω ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά καλά και ασφαλή».
Καθώς το φορτηγό βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και ανεβαίνει μια ράμπα προς τις πύλες διοδίων, το φορτηγό εξακολουθεί να κινείται μόνο του. Στην άλλη πλευρά της πύλης διοδίων, ο κ. Χούο πάτησε ορισμένα κουμπιά επαναφέροντας τον έλεγχο του οχήματος στα χέρια.
Οσον αφορά τα πλεονεκτήματα για έναν οδηγό, λέει ότι η μετάβαση σε αυτόνομη λειτουργία μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του άγχους και της κόπωσης, καθώς και να ξεκουράσει τα χέρια αλλά και τα πόδια. Και καταθέτει ότι αυτό δεν κάνει τη δουλειά του βαρετή, αλλά μάλλον πιο ενδιαφέρουσα.
Πάντως όταν ρωτήθηκε αν ανησυχεί ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί μια μέρα να καταστήσει την εργασία του απαρχαιωμένη και να τη χάσει, είπε ότι δεν γνωρίζει πολλά γι’ αυτό.
Οπως επισημαίνει το τεχνολογικό άρθρο, κάθε φορτηγό στην πομπή είχε έναν οδηγό ασφαλείας. «Ο στόλος των φορτηγών χωρίς οδηγό της Pony AI, που εκτελούν φέτος δοκιμαστικές διαδρομές, είναι μόνο η αρχή αυτού που πρόκειται να ακολουθήσει», λέει στο BBC ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Λι Χεντζιού.
«Στο μέλλον, με τις λειτουργίες χωρίς οδηγό, η αποδοτικότητα των μεταφορών μας σίγουρα θα βελτιωθεί σημαντικά», λέει. «Για παράδειγμα, το κόστος εργασίας θα μειωθεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα τα σκληρά περιβάλλοντα και τις πολλές ώρες οδήγησης. Ολα αυτά καταλήγουν στην εξοικονόμηση χρημάτων», λέει ο ειδικός του κλάδου, Γιανγκ Ρουιφκάνγκ, καθηγητής τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο της Σανγκάης, ο οποίος έχει εκτεταμένη εμπειρία στην τεχνολογία χωρίς οδηγό τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ.
«Οτιδήποτε μπορεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος είναι κάτι που μια εταιρεία θα ήθελε να έχει, επομένως είναι αρκετά εύκολο να δικαιολογήσει την επένδυση για την αγορά ενός πλήρως αυτόνομου, χωρίς οδηγό φορτηγού», λέει στο BBC. Με λίγα λόγια, λέει, ο στόχος είναι απλός: «Μειώστε το κόστος οδήγησης σχεδόν στο μηδέν».
Οι ειδικοί που μίλησαν στο BBC υπογραμμίζουν ωστόσο ότι υφίστανται ακόμη σημαντικά εμπόδια πριν επιτραπεί στα αυτόνομα φορτηγά να κινούνται μόνα τους σε δρόμους σε όλο τον κόσμο – ένα από αυτά είναι η ανησυχία του κοινού. Πάντως, ενδεικτικό του τι μέλλει γενέσθαι είναι ότι ήδη η κινεζική πόλη Χεφέι επιτρέπει πλέον σε εκατοντάδες φορτηγά χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν στους δρόμους της.