Η αυτονομία στην οδήγηση αργεί πολύ

Επειδή όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδίδονται τελευταία σ’ ένα παιχνίδι εντυπωσιακού σχετικά με τα αυτοκινούμενα οχήματα και τους άθλους που σημειώνουν καθημερινά στα εργαστήρια και τους δρόμους, η Μercedes-Benz αποφάσισε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Υποστηρίζει, λοιπόν, πως τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα γίνουν πραγματικότητα σε δέκα χρόνια τουλάχιστον.

Ο Επικεφαλής Ταυτοποίησης Δοκιμών της γερμανικής μάρκας, Jochen Haab, αποκάλυψε ότι επί του παρόντος τα συστήματα της αυτόνομης οδήγησης έχουν «βαλτώσει» μεταξύ του επιπέδου 2 και 3 και απέχουν πολύ από το επίπεδο 5 που είναι η κορυφή.

«Για να υπάρχει αυτό το επίπεδο αυτοματοποίησης που κάθεσαι στο αυτοκίνητο στο σημείο Χ και του λες να πάει στο σημείο Ψ –μπορεί και να το έχεις προγραμματίσει νωρίτερα- τη στιγμή που εσύ γράφεις στο laptop σου κι αυτό να σου πει σε λίγη ώρα «εντάξει μπορείς να κατέβεις», απέχει δέκα χρόνια από το να γίνει πραγματικότητα» λέει ο Haab. Και συμπληρώνει:

«Αργεί ακόμα η ώρα που θα τοποθετηθούν τα συστήματα του επιπέδου 5 σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Tesla που ήδη τα έχει εγκαταστήσει και κάνει τις επίσημες δοκιμές της».

Τώρα δεν είμαστε σίγουροι αν ο Γερμανός δείχνει κατ’ αυτόν τον τρόπο το θαυμασμό του για την Tesla ή της πετά το γάντι να παρουσιάσει τα επιτεύγματά της.

Είναι γνωστό πως οι Γερμανοί κατηγορούν χρόνια τώρα την αμερικανική εταιρία για παραπλανητικό marketing και κούφια λόγια.

Ο Haab μάλιστα, δεν διστάζει να στείλει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: «Είμαστε της άποψης «ή το καλύτερο ή τίποτα» και δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη».

Πρόσφατα ανακοινώθηκε από την Mercedes-Benz πως η ανανεωμένη S-Class θα «φορά» το πιο προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης στην αγορά.

Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος «αυτόνομη οδήγηση» σας αναλύουμε τα πέντε επίπεδα που αναφέρουμε παραπάνω.

Κλίμακα SAE για τα αυτόνομα οχήματα:

Επίπεδο 0: Το αυτοματοποιημένο σύστημα δεν έχει τον έλεγχο του οχήματος.Παράγει μόνο ειδοποιήσεις.

Επίπεδο 1: Ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος κάθε στιγμή να πάρει τον έλεγχο του οχήματος.

Επίπεδο 2: Το αυτόματο σύστημα επιταχύνει, φρενάρει και χειρίζεται το τιμόνι. Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εντοπίζει αντικείμενα και συμβάντα και να αντιδρά άμεσα αν κάτι πάει στραβά.

Επίπεδο 3: Σε έναν αυτοκινητόδρομο π.χ. ο οδηγός μπορεί να απομακρύνει την προσοχή του από την οδήγηση, αλλά πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο όταν χρειαστεί.

Επίπεδο 4: Το αυτόματο σύστημα χειρίζεται το όχημα σε όλα τα περιβάλλοντα, με λίγες εξαιρέσεις, όπως ο ακραίος καιρός. Με την ενεργοποίησή του δεν απαιτείται η προσοχή από τον οδηγό.

Επίπεδο 5: Πέρα από την επιλογή προορισμού και την εκκίνηση του συστήματος, δεν απαιτείται καμία παρέμβαση από άνθρωπο. Το αυτόματο σύστημα μπορεί να οδηγήσει οπουδήποτε και να πάρει τις δικές του αποφάσεις.

πηγη:caranddriver.gr/ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑΡΙΑ

Δείτε και αυτά: