Το ΕΣΡ περνά από κόσκινο το «Survivor»

Στο μικροσκόπιο του ΕΣΡ βρίσκεται πλέον το «Survivor».

Την ώρα που το ριάλιτι δράσης συνεχίζει να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ τηλεθέασης μετά το άλλο και να εισρέουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στα ταμεία του Σκάι από διαφημίσεις και χορηγικά πακέτα, η Ανεξάρτητη Αρχή ανέθεσε σε ειδικό επιστήμονα να διαπιστώσει εάν υπάρχουν παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας για τα τηλεοπτικά προγράμματα.

Το συμβούλιο ήδη ασχολείται με το ριάλιτι που έχει εξελιχθεί σε τηλεοπτικό φαινόμενο.

Για τον λόγο αυτό ανατέθηκε σε ειδικό επιστήμονα και συγκεκριμένα σε νομικό να παρακολουθήσει επεισόδια του «Survivor» και στη συνέχεια, μετά τη διαδικασία της απομαγνητοφώνησης, να προβεί σε υπαγωγή ειδικών γεγονότων ενδεχόμενων διατάξεων της νομοθεσίας που παραβιάζονται.

Αυτήν τη στιγμή η διαδικασία βρίσκεται στη συγκέντρωση των στοιχείων από τον ειδικό επιστήμονα ο οποίος στη συνέχεια θα συντάξει τη σχετική έκθεση-εισήγηση προς το συμβούλιο.

Θα ακολουθήσει συνεδρίαση των μελών της Ανεξάρτητης Αρχής και εφόσον διαπιστωθούν παραβιάσεις ή παραβάσεις της νομοθεσίας θα κληθούν σε ακρόαση οι υπεύθυνοι του τηλεοπτικού σταθμού.

Καταγγελίες

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο κτίριο της οδού Αμερικής έχουν φθάσει καταγγελίες για το «Survivor» και έτσι θα εξεταστούν ζητήματα με τα οποία το συμβούλιο είχε ασχοληθεί και στο παρελθόν όταν η ελληνική τηλεόραση έβριθε από ριάλιτι.

Τα μέλη της Ανεξάρτητης Αρχής θα αποφανθούν αν τίθενται ζητήματα όπως η προσβολή της προσωπικότητας και των ανθρώπινων αξιών, η προστασία των ανηλίκων αλλά και η χαμηλή στάθμη προγράμματος.

Πληροφορίες αναφέρουν πως θα εξεταστεί και η ορθότητα της σήμανσης του προγράμματος όχι μόνο την ώρα προβολής του καθώς αυτούσια αποσπάσματα μεταδίδονται και σε άλλες εκπομπές του Σκάι.

Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα τρέιλερ προαναγγελίας του επερχόμενου επεισοδίου.

Αυτή τη στιγμή το «Survivor» προβάλλεται υπό τη σήμανση «επιθυμητή η γονική συναίνεση».

Εφόσον τεθεί θέμα αλλαγής σήμανσης σε «απαραίτητη η γονική συναίνεση» αυτό σίγουρα επηρεάζει τουλάχιστον την αναμετάδοση κομματιών του ριάλιτι σε άλλες ζώνες του σταθμού.

Πάντως υψηλόβαθμες πηγές του Σκάι δεν εκφράζουν καμία ανησυχία για το «Survivor» και επισημαίνουν σε όλους τους τόνους πως «υπάρχει αξιοπρέπεια στο τηλεοπτικό πρόγραμμα».

Στο κανάλι του Φαλήρου επικρατεί μεγάλη ευφορία, η οποία είναι απόλυτα δικαιολογημένη μια και τα νούμερα τηλεθέασης είναι σαρωτικά τόσο στο γενικό σύνολο όσο και στα επιμέρους κοινά.

Οπως εξηγεί στέλεχος του καναλιού: «Το Survivor όχι μόνο πήρε τη μερίδα του λέοντος από τους ήδη υπάρχοντες τηλεθεατές αλλά έφερε και πάλι στην τηλεόραση κόσμο ο οποίος είχε κλείσει τους τηλεοπτικούς του δέκτες. Και αυτό συνέβη σε πολλά επιμέρους κοινά, κατά βάση όμως στις νεότερες ηλικίες».

Μια γρήγορη ματιά στους πίνακες τηλεθέασης της Nielsen πιστοποιεί το γεγονός πως το ριάλιτι που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση την προηγούμενη δεκαετία μέσω της συχνότητας του Mega έχει εξελιχθεί σε τηλεοπτικό φαινόμενο.

To ίδιο βέβαια είχε συμβεί και τότε.

Την εβδομάδα 27 Μαρτίου – 2 Απριλίου τα πέντε επεισόδια του «Survivor» που προβλήθηκαν στον Σκάι μονοπώλησαν την κορυφή της λίστας της Nielsen με τα 20 δημοφιλέστερα προγράμματα της εβδομάδας έχοντας σπάσει όλα το φράγμα των 2 εκατ. τηλεθεατών.

Πιο συγκεκριμένα

2.172.000 θεατές είδαν το πρόγραμμα στις 27/3 (46,6%), 2.141.000 στις 29/3 (45,6%), 2.068.000 στις 28/3 (44,2%), 2.049.000 στις 30/3 (41,5%) και 2.049.000 στις 2/4 (42,8%).

Στο δυναμικό κοινό 15-44 που κοιτούν σχεδόν αποκλειστικά διαφημιστικές και μεγάλα media shops η τηλεθέαση παραμένει σταθερά άνω του 60% προσεγγίζοντας κάποιες μέρες ακόμη και το 70%.

Ποσοστά που οδηγούν στο αβίαστο συμπέρασμα πως τα στελέχη του εμπορικού τμήματος του Σκάι ανοίγουν σαμπάνιες. Δεν είναι ακριβώς έτσι…

Ρήτρα τηλεθέασης.

Ο Τούρκος παραγωγός Ατζούν Ιλίτζαλι είχε θέσει εξαρχής συγκεκριμένη ρήτρα στην εξίσωση τηλεθέαση – απόδοση χρημάτων προς την εταιρεία παραγωγής του Αcun Medya.

Οπως και στο «The Voice» εφόσον η τηλεθέαση στο δυναμικό κοινό ξεπερνά το 35%, το κανάλι καλείται να καταβάλει επιπλέον χρήματα.

Ακόμη περισσότερα όταν ξεπερνά το 50%, «τείχος» το οποίο και αυτό έχει πέσει. Κανείς δεν γνωρίζει το ακριβές ποσό που καταβάλλει επιπλέον ο Σκάι, ωστόσο λέγεται πως αρχικά αυτό ήταν το «αγκάθι» της συμφωνίας.

Και το οποίο πλέον φαίνεται πως έχει ξεπεραστεί μια και το κανάλι του Φαλήρου, ξεκινώντας να πουλά το δευτερόλεπτο από 80-90 ευρώ στις αρχές του «Survivor» έχει πλέον διπλασιάσει την τιμή του.

Βέβαια τα βασικά πακέτα για τα 3-4 διαφημιστικά διαλείμματα των 12 λεπτών έχουν προπωληθεί από τις αρχές Γενάρη, ωστόσο στον όποιο διαφημιστικό χρόνο είναι ελεύθερος αυτήν τη στιγμή ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Το θέμα της ρήτρας της τηλεθέασης τροποποιήθηκε προς όφελος του καναλιού σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Εθνους» την προηγούμενη εβδομάδα.

Παράλληλα ο Ιλίτζαλι κερδίζει μεγάλα ποσά -για τα δεδομένα της διαφημιστικής δαπάνης στην Ελλάδας- μέσω της δωροθεσίας. Οι μεγάλες εγχώριες και πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων κάνουν «ουρά» για να πάρουν το πακέτο της χορηγίας του επάθλου – φαγητού που δίνεται στη νικήτρια ομάδα του κάθε επεισοδίου.

Η εντός του «Survivor» χορηγία – διαφήμιση του τροφίμου που προσφέρεται ως έπαθλο πότε στους «Διάσημους» και πότε στους «Μαχητές» διαρκεί 2 λεπτά (120 δευτερόλεπτα). Η τιμή του δευτερόλεπτου στη δωροθεσία που είναι αυτήν τη στιγμή ανοικτή και θα μείνει έως το τέλος (έχουν κλειστεί τα πακέτα σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι και τη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου) ξεκίνησε να πωλείται 80-100 ευρώ το δευτερόλεπτο, αυτήν τη στιγμή κοστίζει 200 ευρώ, ενώ προς τον τελικό του Ιουνίου εκτιμάται πως θα φθάσει τα 300 ευρώ.

Τι σημαίνει αυτό; Πως για να διαφημίσει κάποιος το προϊόν του αυτήν τη στιγμή πληρώνει 24.000 ευρώ για δύο λεπτά, ενώ προς το τέλος το έπαθλο φαγητού θα διαφημίζεται προς 36.000 ευρώ! Σημαντική λεπτομέρεια: Τα έσοδα της δωροθεσίας τα εισπράττει αποκλειστικά η εταιρεία παραγωγής του Ατζούν Ιλίτζαλι.

Σαφώς και το «Survivor» έχει ωφελήσει πολλαπλώς το κανάλι του Φαλήρου το οποίο έχει περάσει στην πρώτη θέση της συνολικής τηλεθέασης και έτσι μπορεί να πουλά ακριβότερα σε όλες τις ζώνες του τα διαφημιστικά πακέτα. Την εβδομάδα 27/3-2/4 ο Σκάι ήταν πρώτος με μέσο μερίδιο τηλεθέασης 19,1%, ακολούθησε ο ΑΝΤ1 με 16,5% και στην τρίτη θέση ο Alpha με 14,2%.

Το κανάλι του Αμαρουσίου συνεχίζει, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, να κρατά την πρώτη θέση στην κατανομή της διαφημιστικής πίτας, έχοντας προχωρήσει στις μεγάλες συμφωνίες από αρχές Γενάρη, ωστόσο φέρεται να έχει αναπροσαρμόσει προς τα κάτω τις τιμές του από 4-8%. Ακόμη πιο κάτω φέρεται να έχει αναπροσαρμόσει τις τιμές το εμπορικό τμήμα του Alpha βλέποντας τα ποσοστά του καναλιού να υποχωρούν αισθητά στη ζώνη της prime time.

Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσο κόστισαν τα δικαιώματα του «Survivor» στον Σκάι που κλείστηκαν πακέτο με αυτά του «The Voice». Πληροφορίες αναφέρουν πως το «Survivor» κόστισε στο κανάλι του Φαλήρου περί τα 9-10 εκατ. ευρώ, με την ιδιοκτησία και τη διοίκηση να είναι αρχικά πολύ επιφυλακτικοί για την αποδοχή του συγκεκριμένου τηλεοπτικού προϊόντος στο κοινό.

Επέκταση συνεργασίας

Το παράδοξο είναι πως ενώ όλα τα κανάλια ήθελαν διακαώς το μουσικό talent show θεωρούσαν ξεπερασμένο το ριάλιτι περιπέτειας. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν προχώρησε σε συμφωνία με τον Ιλίτζαλι ο ΑΝΤ1 αφήνοντας ελεύθερα τα δικαιώματα του «Τhe Voice».

Την άνοιξη του 2016 και ενώ ήταν σε πλήρη εξέλιξη το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, το Star προσπάθησε να «σπάσει» το πακέτο και αφού δεν τα κατάφερε έκλεισε τελικά και τα δύο προγράμματα. Το κανάλι υπαναχώρησε στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν βρέθηκε εκτός των τεσσάρων υπερθεματιστών στον διαγωνισμό των αδειών.

Αμέσως ο Ατζούν Ιλίτζαλι ξεκίνησε ταυτόχρονες διαπραγματεύσεις με το νεοσύστατο στα χαρτιά τότε One του Βαγγέλη Μαρινάκη και τον Σκάι. Τελικά τα δικαιώματα κατέληξαν στο Φάληρο και η συμφωνία επισφραγίστηκε το φθινόπωρο με ταξίδι της διευθύντριας προγράμματος του σταθμού Αλκηστης Μαραγκουδάκη στην Κωνσταντινούπολη.

Παρά τις φημολογίες, προς το παρόν μεταξύ Σκάι και Acun Medya ισχύει η κατ’ αρχήν διετής συμφωνία (δηλαδή «Survivor» και «Τhe Voice» και τη σεζόν 17′-18΄), ωστόσο και οι δύο πλευρές εξετάζουν την επέκτασή της αρχικά σε άλλα projects και εν ευθέτω χρόνω και για την ανανέωση του πακέτου των δύο δημοφιλών προγραμμάτων.

πηγη:ethnos.gr/Αλέξης Μίχας

Δείτε και αυτά: