Κουμπί «καταψήφισης» ετοιμάζει το Facebook

Ένα κουμπί εντελώς αντίθετο του «like», ετοιμάζει το Facebook, όπως ανέφερε εκπρόσωπος του κολοσσού των κοινωνικών δικτύων στην ιστοσελίδα TechCrunch.

Το νέο κουμπί, το οποίο ήδη βρίσκεται υπό δοκιμή, θα φέρει το όνομα downvote και δεν θα είναι εδώ για να δηλώνουν οι χρήστες τι δεν τους αρέσει.

Στόχος του είναι να αποτελέσει έναν εύκολο τρόπο για να δηλώνουν οι χρήστες το ακατάλλλο, αγενές και παραπλανητικό περιεχόμενο. «Δεν δοκιμάζουμε ένα κουμπί «dislike» («δεν μου αρέσει»). Διερευνούμε μια δυνατότητα για να μπορούν οι χρήστες να μας ενημερώνουν σχετικά με τα σχόλια σε δημόσιες σελίδες» αναφέρεται στη δήλωση του Facebook.

Όταν ο χρήστης θα πατά το «downvote button», τότε το σχόλιο στο οποίο το πάτησε κρύβεται και του παρατίθεται μια σειρά επιλογών αναφοράς, όπως «προσβλητικό», «παραπλανητικό» και «εκτός θέματος».

Αυτό, όπως αναφέρει το TechCrunch, θα μπορούσε να βοηθήσει το Facebook να κατανοήσει εάν το σχόλιο είναι δυσάρεστο, «fake news» ή απλά άσχετο.

Να υπενθυμίσουμε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να κρύψει κανείς ένα σχόλια μέσω του κουμπιού «Hide», αλλά η δυνατότητα αυτή βρίσκεται κρυμμένη στο drop-down βελάκιπου υπάρχει στα δεξιά της κάθε ανάρτησης αντί να είναι άμεσα διαθέσιμο κάτω από την ανάρτηση όπως για παράδειγμα το «Like».

Σύμφωνα με το Facebook, η δοκιμή αυτή δεν αναμένεται να επηρεάζει το ranking του σχολίου, της ανάρτησης ή της σελίδας. Το κουμπί θα είναι αρχικά σχεδιασμένο για να μπορεί η ίδια η εταιρεία να παίρνει feedback για κάποια σχόλια κι όχι ο σχολιαστής, ενώ δεν θα φαίνεται δημόσια πόσες «αρνητικές ψήφους/ καταψηφίσεις» έχει ένα σχόλιο.

Η δοκιμή είναι σε εξέλιξη για το 5% των χρηστών Android στις ΗΠΑ οι οποίοι έχουν τη ρύθμιση γλώσσας στα αγγλικά. Το κουμπί εμφανίζεται μόνο σε αναρτήσεις σε δημόσιες σελίδες, όχι σε αναρτήσεις από ομάδες, δημόσια πρόσωπα ή χρήστες. Προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια επέκτασης της δοκιμής.

Να υπενθυμίσουμε ότι το αίτημα για την εμφάνιση ενός κουμπιού «dislike» είναι ένα από τα παλαιότερα των χρηστών, αλλά η εταιρεία δεν έχει υποκύψει στις πιέσεις. Ο ιδρυτής, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, είχε ανέφερει το 2015 ότι «δεν θέλουμε να μετατρέψουμε το Facebook σε ένα φόρουμ όπου οι άνθρωποι ψηφίζουν υπέρ ή κατά των posts των χρηστών. Αυτό δεν μοιάζει με το είδος κοινότητας που θέλουμε να δημιουργήσουμε».

Αντ’αυτού, το Facebook παρουσίασε τις επιλογές των Reactions, όπου οι χρήστες μπορούσαν να εκφράσουν συναισθήματα για posts, όπως εντύπωση, λύπη, γέλιο ή οργή.

Ωστόσο το νέο αυτό κουμπί είναι το πλησιέστερο που το Facebook έχει φτάσει ως τώρα στο dislike, μέσα σε μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία προχωρά σε σειρά αλλαγών ως προς το τι εμφανίζεται στο News Feed (έμφαση σε περιεχόμενο που προωθεί «ουσιώδεις αλληλεπιδράσεις», έμφαση σε τοπικά νέα κλπ), με σκοπό τη μείωση των viral βίντεο, των fake news κ.α.

Ωστόσο αυτές οι αλλαγές της μαζί με το προβάδισμα που έχουν άλλα κοινωνικά δίκτυα στα νεανικά κοινά έχει οδηγήσει σε μείωση των ημερησίως ενεργών χρηστών στις ΗΠΑ και τον Καναδά- την πρώτη που κατεγράφη ποτέ.

Πηγή:insider.gr

Δείτε και αυτά: