Πρατήριο πωλούσε καύσιμα και δεν είχε καν άδεια λειτουργίας -Μπαράζ ελέγχων [λίστα]

«Κόκκινος» συναγερμός σήμανε στο κέντρο παρακολούθησης των συστημάτων εισροών- εκροών καυσίμων, στέλνοντας συστημένους τους Ράμπο της ΑΑΔΕ σε πρατήριο της Δυτικής Αττικής. Όταν ξεκίνησε ο αιφνιδιαστικός έλεγχος, οι εφοριακοί έτριβαν τα μάτια τους από τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παραβάσεων.

Το πρώτο που διαπίστωσε το ειδικό κλιμάκιο της ΥΕΔΔΕ Αττικής ήταν ότι δεν επιδείχθηκε ο φάκελος της άδειας λειτουργίας αλλά αντίθετα επιδείχθηκε απλή ηλεκτρονική αίτηση με ημερομηνία αριθμού πρωτοκόλλου από τον Οκτώβριο του 2017 για έγκριση άδειας λειτουργίας.

Αυτό είχε ως συνέπεια να καθίσταται δυσχερής ο έλεγχος ως προς την ταυτοποίηση των δεξαμενών καυσίμων. Ωστόσο, οι παραβάσεις έβγαζαν μάτι και ο πρατηριούχος διεκδικεί θέση στα… ρεκόρ Γκίνες:

1. Δεν υπήρχε θεωρημένο από την αρμόδια τελωνειακή αρχή βιβλίο παραλαβής και διακίνησης υγραερίου.

2. Δεν υπήρχαν δελτία παραλαβής, διακίνησης και σφράγισης, όσον αφορά τα καύσιμα (ο διαχειριστής ανέφερε ότι δεν γνώριζε για την υποχρέωση τήρησης  αυτών).

3. Η φυσική βέργα μέτρησης στάθμης για το υγραέριο LPG ήταν κατά δήλωση του διαχειριστή εκτός λειτουργίας και λήφθηκαν ενδείξεις  από τους συνολικούς καταμετρητών  (totalizers) του υγραερίου προκειμένου να διενεργηθεί περαιτέρω έλεγχος.

4. Διαπιστώθηκαν στοιχεία ταυτότητας δεξαμενών διαφορετικά από αυτά που προσδιορίζονται στο αρχείο συναγερμών του συστήματος εισροών – εκροών  με συμβάντα μηνός Μαρτίου 2018 που είχε στη διάθεσή του ο έλεγχος  (με πολλά από αυτά μεγάλης σημαντικότητας)

5. Το τοπογραφικό διάγραμμα – σχέδιο μηχανικού που επιδείχθηκε ανήκε σε άλλη οντότητα, που το ελεγχόμενο νομικό πρόσωπο διαδέχθηκε, με διαφορετική  αποτύπωση σε σχέση με τις αντλίες,  τα ακροφύσια,  και τα στοιχείων δεξαμενών .

6. Δεν υπήρχε αντλία πετρελαίου θέρμανσης (ενώ υπήρχε υπόλοιπο δεξαμενής) και αντί αυτής λόγω καταστροφής κατά δήλωση του διαχειριστή της οντότητας, είχε αντικατασταθεί με αντλία πετρελαίου κίνησης με (2) ακροφύσια, ενώ η αποτυπωθείσα στο σχέδιο  ήταν αντλία πετρελαίου θέρμανσης  και πετρελαίου κίνησης με δύο ακροφύσια η καθεμία αντίστοιχα.

7. Ένα ακροφύσιο το οποίο ήταν συνδεδεμένο με δύο δεξαμενές ήταν εκτός λειτουργίας, ενώ συντάχθηκε πρωτόκολλο ποσοτικής καταμέτρησης, με την προϋπόθεση ότι οι ογκομετρικοί πίνακες αντιστοιχούν στις πραγματικές δεξαμενές που είναι συνδεδεμένες στο σύστημα εισροών – εκροών.

Ο χορός των παραβάσεων συνεχίστηκε με το βυτιοφόρο, που έφτασε στο πρατήριο λίγο πριν ξεκινήσει ο έλεγχος, μεταφέροντας υγραέριο:

1. Δε διέθετε συνοδευτικά στοιχεία διακίνησης παρά μόνο αυτό που αφορά στη διακίνηση εντός των εγκαταστάσεων των ΕΛ.ΠΕ

2. Δεν υπήρχε στοιχείο ζυγολογίου ή άλλα όργανα μέτρησης  προκειμένου να επαληθευτεί η μεταφερόμενη ποσότητα

3. Δεν υπήρχαν δελτία παράδοσης και το τελευταίο εκδοθέν Δελτίο Αποστολής ήταν από 13/3/2018

4. Στο όχημα επέβαινε ως συνοδηγός άτομο που ανήκε στο προσωπικό του ελεγχόμενου πρατηρίου

5. Εντοπίσθηκαν  37 επίσημα και ανεπίσημα στοιχεία που ανευρέθηκαν κατά τον διενεργηθέντα έλεγχο εντός του οχήματος, τα οποία και κατασχέθηκαν.

Για την υπόθεση έχουν ενημερωθεί όλες οι συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ εκτιμάται ότι το κέντρο παρακολούθησης των συστημάτων εισροών- εκροών θα βγάλει κι άλλα τέτοια λαβράκια. Με βάση τον προγραμματισμό της ΑΑΔΕ, προσκοκώνται τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ από τους ελέγχους λαθρεμπορίας καυσίμων.

[πηγή]

Δείτε και αυτά: