Ηλεκτρικά ταξί στην Θεσσαλονίκη μέσα στο επόμενο εξάμηνο

Στο περιθώριο της παρουσίασης του Nissan Leaf στους επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του τοπικού συνεταιρισμού ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης, δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι είναι πολύ πιθανόν να δούμε το επόμενο εξάμηνο τα πρώτα ηλεκτροκίνητα ταξί στους δρόμους συμπρωτεύουσας.

Ήδη έχει γίνει ανάλογη μελέτη, ενώ ξεκίνησαν επαφές με αρμόδιους φορείς για τη δημιουργία υποδομών για ταχυφορτιστές, αλλά και οικονομικών κινήτρων απόκτησης ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως γίνεται σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα εκπονήσαμε μελέτη από την οποία διαπιστώσαμε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ηλεκτρικά ταξί. Ήδη κάναμε τις πρώτες επαφές με την περιφέρεια, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να πάρουμε όλες εκείνες τις διαβεβαιώσεις και τα κίνητρα για να μπορέσουμε να το αποκτήσουμε.

Από τον πάροχο της ενέργειας να μας στήσουν την υποδομή για τους ταχυφορτιστές, με τους υπόλοιπους να δοθεί κίνητρο απόκτησης και ίσως και κάποια χρηματοδότηση. Όπως γίνεται στη Ευρώπη, γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βοηθάει στις καθαρές μετακινήσεις και συμβάλλει στο καθαρό περιβάλλον» είπε ο κ. Σταυρίδης. και συνέχισε:

«Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χιλιόμετρα στην βάρδια του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα. Όμως με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί εφόσον υπάρχει υποδομή, να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας.»

Εξετάζοντας, όμως και το αρνητικό σενάριο, δηλαδή να μην υπάρξει βοήθεια από τους φορείς, ο ίδιος πιστεύει ότι αρχικά και μέσα στο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα.

«Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί. Όπως γίνεται και στην Ολλανδία που σήμερα κυκλοφορούν περίπου 650 ταξί.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις επόμενες εβδομάδες θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία και θα έχουμε συνάντηση με τους επικεφαλής του συνεταιρισμού ταξί της Ολλανδίας για να δούμε και να ακούσουμε και οι ίδιοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του ταξί

[πηγή]