9+1 superfoods για υγιές δέρμα

Όλοι θα θέλαμε να διατηρούμε το δέρμα μας σε υγιή επίπεδα. Ωστόσο υπάρχουν πολλοί παράγοντες  που επηρεάζουν αρνητικά την κατάσταση του δέρματός μας, όπως είναι για παράδειγμα,  η ατμοσφαιρική ρύπανση και το φως του ήλιου.

Η κακή διατροφή επίσης είναι ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει στην κακή κατάσταση του δέρματός μας.

Σε αυτό το άρθρο όμως θα σας παρουσιάσουμε μια λίστα με τα 10 κορυφαία superfoods, η κατανάλωση των οποίων σας εγγυάται σπουδαία αποτελέσματα για το δέρμα σας. Ας ξεκινήσουμε:

10. Ηλιόσποροι

Ο ήλιος και οι επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να μας βλάψουν και να μας κάνουν να φαινόμαστε …μεγαλύτεροι.

Ένα βασικό θρεπτικό συστατικό για τη θεραπεία αυτής της κατάστασης ωστόσο,  είναι η βιταμίνη Ε και οι ηλιόσποροι είναι μία από τις τροφές που είναι πλούσιοι σε αυτή. Η βιταμίνη Ε καταπολεμά τις κυτταρικές βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες και το φως του ήλιου.

Εκτός από αυτό, οι αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριακές ιδιότητες των ηλιόσπορων μπορούν να διατηρήσουν  το δέρμα μας υγιές και πανέμορφο.

9. Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε β-καροτένιο. Αυτό είναι μια φυσική χρωστική ουσία που βρίσκεται στα φυτά και ένα από τα οφέλη της είναι το λαμπερό δέρμα.

Επίσης λειτουργεί αυτή η θρεπτική ουσία και ως ασπίδα έναντι της υπεριώδους ακτινοβολίας, η οποία προκαλεί  βλάβες και  ξηρότητα στα κύτταρα του δέρματός μας. Με κατανάλωση όμως γλυκοπατάτας  το δέρμα μας μπορεί να παραμείνει νεανικό και πανέμορφο.

8. Σαρδέλες

Οι σαρδέλες είναι ίσως το καλύτερο φαγητό που μας εγγυάται μια λαμπερή επιδερμίδα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτά τα μικρά ψάρια περιέχουν σε μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ουσιαστικά μας βελτιώνουν την υγεία και την επιδερμίδα μας. Τα θρεπτικά συστατικά στις σαρδέλες συμβάλλουν επίσης στη μείωση της φλεγμονής του δέρματος.

7. Μαύρη σοκολάτα

Υπάρχει ένα ασύλληπτο όφελος που μπορούμε να αποκομίσουμε,  προσθέτοντας απλά τη μαύρη σοκολάτα στην καθημερινή διατροφή μας. Τι μας χαρίζει λοιπόν η κατανάλωσή της; Σίγουρα ένα υγιές και λαμπερό δέρμα .

Κατά δεύτερον,  πρέπει να επισημάνουμε ότι η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Αυτά προστατεύουν  το δέρμα μας από τις παρενέργειες  που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Αυτά τα αντιοξειδωτικά βοηθούν επίσης στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων του δέρματος και στη βελτίωση της επιδερμίδας μας.

Τέλος η προστασία από το επιζήμιο ηλιακό φως είναι ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα της τακτικής κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας. Τα θρεπτικά συστατικά από τη σκοτεινή σοκολάτα μας παρέχουν την «ασπίδα» κατά των εγκαυμάτων από την ηλιακή ακτινοβολία και από το υπεριώδες φως.

6. Ξηροί καρποί

Το φως του ήλιου και οι ελεύθερες ρίζες αποτελούν  τις κύριες αιτίες κυτταρικών βλαβών στο δέρμα σας. Δημιουργούν ρυτίδες  στο δέρμα μας. Η βιταμίνη Ε είναι το απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για την καταπολέμηση της επίδρασης αυτών των  δυο παραγόντων στο δέρμα μας.

Συγκεκριμένα,  τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα φουντούκια είναι βασικές πηγές βιταμίνης Ε. Πέραν αυτών, το αμύγδαλο έχει επίσης τη δύναμη να θεραπεύει τη φλεγμονή του δέρματος και μια σειρά άλλων δερματικών προβλημάτων.

5. Τόνος

Οι ρυτίδες και η πρόωρη γήρανση  του δέρματος είναι δυο δερματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλοί από σας. Η κύρια αιτία αυτών των προβλημάτων είναι οι ελεύθερες ρίζες. Εκτός από τη βιταμίνη Ε, το θρεπτικό συστατικό που βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες είναι το σελήνιο. Και ο τόνος είναι μια εξαιρετική πηγή σεληνίου.

Καταναλώνοντας μια επαρκή ποσότητα τόνου σε εβδομαδιαία βάση,  κρατάτε το δέρμα σας πιο νεανικό. Ταυτόχρονα, τα υγιή ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στον τόνο επίσης υγραίνουν το δέρμα σας.

4. Πορτοκάλι

Οι περισσότεροι από μας γνωρίζουμε το ότι η κατανάλωση ενός ποτηριού χυμού πορτοκαλιού την ημέρα μπορεί να βελτιώσει την επιδερμίδα μας. Αλλά τα οφέλη για το δέρμα μας από αυτό το καταπληκτικό φρούτο δεν τελειώνουν μόνο σε αυτό. Τα θρεπτικά συστατικά και τα έλαια πορτοκαλιού μπορούν επίσης να ενυδατώσουν το δέρμα μας.

Το πορτοκάλι είναι επιπροσθέτως μια βασική πηγή βιταμίνης C. Βελτιώνει την ανάπτυξη του κολλαγόνου, ένα δομικό κομμάτι του δέρματός μας. Έτσι το δέρμα μας φαίνεται πιο νεανικό. Η καθημερινή κατανάλωση πορτοκαλιού μπορεί επομένως να «κρατήσει» το δέρμα σας μακριά από τις ρυτίδες.

3. Μούρα

Τα μούρα είναι γεμάτα από τα απαραίτητα λιπαρά οξέα. Διατηρούν το δέρμα μας ενυδατωμένο και υγιές. Η βιταμίνη C είναι άλλη μια σημαντική θρεπτική ουσία που βρίσκεται άφθονη στα μούρα. Επίσης περιέχουν αντιοξειδωτικά που είναι ζωτικής σημασίας για το σώμα μας.

Η κατανάλωσή τους μειώνει την πιθανότητα να δημιουργηθούν ρυτίδες στο δέρμα μας από τις ελεύθερες ρίζες,  ενώ αυξάνει και την παραγωγή κολλαγόνου, μια σημαντική πρωτεΐνη στο ανθρώπινο δέρμα.

2. Αβοκάντο

Η προστασία από τον ήλιο είναι απίστευτα σημαντική για την υγεία του δέρματος. Τα υγιή λίπη που εμπεριέχονται στο αβοκάντο,  μπορούν να λειτουργήσουν ως προστατευτική ασπίδα έναντι της κυτταρικής βλάβης που προκαλείται από το φως του ήλιου. Αυτά τα υγιή λίπη διατηρούν επίσης το δέρμα μας ενυδατωμένο.

Η παρουσία της βιταμίνης Ε και  των αντιοξειδωτικών στο αβοκάντο,  μας προστατεύουν από τις βλάβες του δέρματος που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Ως μεγάλη πηγή αντιοξειδωτικών, το αβοκάντο έχει τέλος τη δύναμη να κάνει το δέρμα σας να φαίνεται πιο νεανικό.

1. Παπάγια

Η μάσκα προσώπου παπάγια είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής θεραπεία για το πρόσωπο μας. Είναι μια ιδανική  λύση για να «εξαφανίσουμε»  τους μαύρους κύκλους, να «μαυρίσουμε» πιο άμεσα  και να λαμπρύνουμε το πρόσωπό μας.

Η κατανάλωση της παπάγιας επίσης μπορεί να ωφελήσει το δέρμα μας,  καθότι εμπεριέχει μια μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών. Μας εξασφαλίζει έτσι το να φαίνεται νεότερο το δέρμα μας αποτρέποντας τη δημιουργία ρυτίδων και άλλων κυτταρικών βλαβών.

Για ένα υγιές δέρμα, είναι σημαντικό να το διατηρήσετε ενυδατωμένο. Η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό της παπάγιας, μπορεί να μας το εγγυηθεί αυτό .

[πηγή]

Δείτε και αυτά: