Πόλεμος Airbnb-Booking στην Αθήνα -Οι προμήθειες και τα διαμερίσματα

Πόρτα – πόρτα διεξάγεται ο ακήρυκτος πόλεμος μεταξύ του AirBnB και του Booking.com με στόχο τα διαμερίσματα και δωμάτια που προσφέρονται για βραχυχρόνια μίσθωση στην Αθήνα και την υπόλοιπη χώρα.

Το Booking.com που μέχρι πρόσφατα ήταν επικεντρωμένο σε ξενοδοχεία έχει δημιουργήσει ειδικό τμήμα στην Αθήνα προσφέροντας άμεση υποστήριξη σε ιδιώτες ώστε να ανεβάσουν το διαμέρισμά τους στην πλατφόρμα του.

Κάτοχοι διαμερισμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης αναφέρουν ότι μόλις ξεκίνησαν τη διαδικασία εγγραφής στην πλατφόρμα του Booking αμέσως δέχθηκαν τηλέφωνο από την εταιρία προσφέροντας βοήθεια και τηλεφωνικές οδηγίες ή να πραγματοποιηθεί ραντεβού με συνεργάτη ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία.

Με τον τρόπο αυτό η Booking προσπαθεί να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι η πλατφόρμα της είναι πιο δύσκολη για το χρήστη σε σχέση με αυτή του AirBnB.

Η προσπάθεια φαίνεται ότι αποδίδει καθώς αυτή τη στιγμή, σχεδόν 17.000 διαμερίσματα είναι διαθέσιμα για βραχυχρόνιες μισθώσεις μέσω της πλατφόρμας Booking.com, η οποία ωστόσο παραμένει περισσότερο γνωστή για τη δυνατότητα κρατήσεων σε ξενοδοχεία και, γενικότερα, επαγγελματικών υπηρεσιών καταλύματα.

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει περιορισμός για τους κατόχους των διαμερισμάτων και μπορούν να έχουν το ακίνητο διαθέσιμο τόσο μέσω του AirBnB όσο και του Booking ενώ υπάρχουν ηλεκτρονικές εφαρμογές που ενημερώνουν αυτόματα τις κρατήσεις που έχουν σημειωθεί στη μία ή την άλλη πλατφόρμα ώστε να μην υπάρξουν διπλές κρατήσεις.

Κάτοχοι διαμερισμάτων που τα διαθέτουν σε βραχυχρόνια μίσθωση αναφέρουν ότι το μεγάλο πλεονέκτημα της AirBnB είναι το πολύ φιλικό ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης αλλά και η χαμηλή προμήθεια που διαμορφώνεται σε 3% την στιγμή που η προμήθεια του Booking φτάνει το 15%.

Ωστόσο μέσω του Booking ακριβώς επειδή είχε εστιάσει σε ξενοδοχεία και υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα μπορεί κανείς να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές για την ενοικίαση του διαμερίσματός του.

Η εμφάνιση της εταιρείας στην αγορά που ουσιαστικά δημιούργησε η AirBnB δεν είναι τυχαία και προφανώς αποτελεί προσπάθεια προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

H Booking.com δεν έχει δημιουργήσει, τουλάχιστον στην ίδια έκταση, την παράλληλη αγορά που έχει δημιουργηθεί χάρη στο AirBnB με εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες σε όσους μισθώνουν διαμερίσματα μέσω της πλατφόρμας.

Αντ’ αυτού έχει δημιουργήσει μία μικρή εταιρεία που εδρεύει στο Μαρούσι και παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης προς τους οικοδεσπότες.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Booking.com σήμερα μέσω της πλατφόρμας διατίθενται για ολιγοήμερη μίσθωση περισσότερα από 16.700 διαμερίσματα, ενώ υπάρχουν επίσης 540 αυτόνομες εξοχικές και παραθεριστικές κατοικίες.

Αντίστοιχα, ο αριθμός των ξενοδοχείων και των ξενώνων που διαθέτουν δωμάτια μέσω του Booking.com ανέρχεται σε 8.300, ωστόσο η σύγκλιση επαγγελματικών και μη-επαγγελματικών παρόχων δεν είναι μονόπλευρη.

[πηγή]