Γιατί η Apple εξετάζει το ενδεχόμενο να «ανοίξει» τα iPhone σε εφαρμογές τρίτων

Η Apple, η οποία δέχεται κριτική για το γεγονός ότι διαχειρίζεται μεροληπτικώς ποικίλα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες ανταγωνιστών που παρέχει στους χρήστες των συσκευών της, αποφάσισε να αλλάξει πολιτική.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της για προεπιλογή μηχανών αναζήτησης και εφαρμογών ηλεκτρονικής αλληλογραφίας τρίτων στις φορητές συσκευές της.

Αυτό σημαίνει ότι τα παραπάνω θα αντικαταστήσουν τη μηχανή αναζήτησης Safari και την εφαρμογή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας Αpple Mail, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.

Για την ιστορία, να πούμε ότι η Apple δημιούργησε το ηλεκτρονικό της κατάστημα εφαρμογών, το App Store, το 2008, και έκτοτε δεν έχει επιτρέψει στους χρήστες της να αντικαθιστούν τις προεγκατεστημένες εφαρμογές της με άλλες, τρίτων εταιρειών.

Η συνθήκη αυτή έχει δυσκολέψει ορισμένες εταιρείες που δημιουργούν εφαρμογές και λογισμικό, με Αμερικανούς βουλευτές να θέτουν ερωτήματα ως προς την παραβίαση, εκ μέρους της εταιρείας, της νομοθεσίας περί θεμιτού ανταγωνισμού.

Η μηχανή αναζήτησης και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελούν δύο από τις δημοφιλέστερες και πλέον χρησιμοποιημένες εφαρμογές στις συσκευές iPhone και iPad.

Μέχρι σήμερα λοιπόν, όπως γίνεται αντιληπτό, οι μηχανές αναζήτησης Google Chrome και Firefox, αλλά και το ταχυδρομείο Gmail και Microsoft Outlook, δεν είχαν ούτε την τύχη ούτε το καθεστώς αντίστοιχων προϊόντων της Apple.

Λόγου χάριν, εάν ένας χρήστης πατήσει έναν σύνδεσμο σταλθέντα από iPhone, αυτός ο σύνδεσμος θα ανοίξει στο Διαδίκτυο μέσω της μηχανής αναζήτησης Safari.

Αντιστοίχως, εάν πατήσει πάνω σε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα κατευθυνθεί εκεί μέσω της εφαρμογής Apple Mail, χωρίς να έχει άλλη επιλογή.

Επιπροσθέτως, ο αμερικανικός κολοσσός, ο οποίος ιδρύθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1970 από τους Στιβ Τζομπς, Στιβ Βόζνιακ και Ρόναλντ Γουάιν, εξετάζει την πιθανότητα να άρει τους περιορισμούς που έχει θέσει σε εφαρμογές μουσικής από τρίτα μέρη στις συσκευές HomePod.

Σε αυτές συγκαταλέγονται η τεχνολογία με μουσικές λίστες της ανταγωνίστριας Spotify, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, οι οποίες διατηρούν την ανωνυμία τους.

Βέβαια, πέραν της κριτικής από αναλυτές, καταναλωτές και ανταγωνιστές, οι πολιτικές της Apple έχουν απασχολήσει και τις Αρχές.

Το 2019, στελέχη της Apple κατέθεσαν σε επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων, η οποία είχε θέσει επίμονα το ερώτημα εάν οι χρήστες του iPhone μπορούν να έχουν ως επιλογή τους εφαρμογές άλλων εταιρειών στο πεδίο της αναζήτησης, των χαρτών, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της μουσικής.

Προφανώς, όπως παρατηρούν αναλυτές του κλάδου, το να έχει μια τρίτη ανταγωνιστική εταιρεία τη δική της εφαρμογή ως προεπιλογή στο «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο με τις υψηλότερες πωλήσεις σε όλον τον κόσμο, είναι πολύ σημαντικό και οικονομικά αποδοτικό, καθώς οι καταναλωτές ρέπουν προς τη χρήση της συγκεκριμένης προεπιλογής και όχι κάποιας εναλλακτικής.

Η Αpple επιδιώκει να προσδένει τους χρήστες της στις δικές της υπηρεσίες, ενόσω η ζήτηση για απόκτηση νέων iPhone επιβραδύνεται.

Με τον τρόπο αυτόν, οι συνδρομές για τις υπηρεσίες μουσικής, βίντεο κ.λπ. καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο στα συνολικά έσοδα του αμερικανικού ομίλου υψηλής τεχνολογίας.

Να αναφερθεί, τέλος, ότι πέρυσι η σουηδική Spotify κατήγγειλε την Apple στην Ε.Ε., τονίζοντας ότι συμπιέζει τα κέρδη των ανταγωνιστών της, καθώς προβλέπει εκπτώσεις 30% σε συνδρομές μέσω του καταστήματός της, App Store.

Η Spotify δεν μπορούσε να λειτουργήσει ούτε στο HomePod ούτε στον ηλεκτρονικό βοηθό της Apple, Sιri.

Πηγή:kathimerini.gr

Δείτε και αυτά: