Αυτή είναι η νέα Skoda Fabia

Advertisement

Η τελευταία γενιά Fabia (4η) συνεχίζει την πετυχημένη πορεία της Skoda. Το δημοφιλές μικρό αυτοκίνητο έγινε πιο δυναμικό από ποτέ και βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του γκρουπ της Volkswagen, γεγονός που του εξασφαλίζει βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας.

Η Skoda έχοντας πουλήσει περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις προηγούμενες τρεις γενιές της Fabia, ανεβάζει τώρα τον πήχη και παραμένει με πολλές αξιώσεις στην κατηγορία. Εξωτερικά διαθέτει έντονα σχεδιασμένους προβολείς τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το νέο μοντέλο έγινε μακρύτερο και αγγίζει τα 4.10μ , το πλάτος έφθασε τα 1,78μ, το μεταξόνιο έγινε 2.56μ, ενώ απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, φθάνοντας τα 380 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.

Πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO της Volkswagen Group αποδίδουν ισχύ από 65 έως και 150 ίππους. Όλοι οι κινητήρες που προσφέρονται για τη νέα Fabia προέρχονται από τη γενιά EVO. Είναι ακόμη πιο οικονομικές από τις προηγούμενες μονάδες και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d. Στην Ελλάδα θα έρθουν οι τέσσερις πιο ισχυροί, με σημείο εκκίνησης αυτόν των 80 ίππων. Κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), ενώ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7-σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Ο εξαιρετικός βαθμός απόδοσης σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων, επιτρέπουν αυτονομία στο compact μοντέλο μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα, στον κύκλο WLTP.

Advertisement

Το νέο Skoda Fabia διαθέτει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας, το οποίο αυξάνει την ασφάλεια. Για να επιτευχθούν αυτά τα αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκαν ανθεκτικά εξαρτήματα χάλυβα. Το ίδιο υλικό χρησιμοποιήθηκε και για να κατασκευάσει τις κολώνες Α και Β, αυξάνοντας την ακαμψία από το 15% στο 40%, ενώ σχεδόν το 80% των εξαρτημάτων της νέας Fabia αποτελείται από ατσάλινα εξαρτήματα υψηλής αντοχής. Εκτός από το στάνταρ σασί, η νέα Fabia διατίθεται και με σπορ σασί με πιο σφικτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά αξίζει να αναφερθούν η κορυφαία ασφάλεια (το μοντέλο εξοπλίζεται με έως 9 αερόσακους ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) και οι πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας (έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες Skoda Connect).

Πέντε νέες Simply Clever λειτουργίες κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα Fabia, από αφαιρούμενη θήκη για κύπελλα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και κουτί στη σήραγγα μετάδοσης, ανάμεσα στην κεντρική κονσόλα και τα πίσω καθίσματα που κλειδώνει στη θέση του, έως υποδοχές USB-C για φόρτιση και ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια, με τον συνολικό αριθμό των Simply Clever λύσεων να φτάνει τις 43.

Advertisement

Το εσωτερικό είναι πιο ευρύχωρο και διαθέτει επιπλέον χαρακτηριστικά άνεσης, επιτυγχάνοντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ συναισθήματος και εργονομίας. Οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί και τα νέα γράμματα Fabia προσθέτουν περαιτέρω οπτικές πινελιές. ‘Αλλες επιλογές που κάνουν το ντεμπούτο τους στην Fabia περιλαμβάνουν θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι.

Η νέα Fabia αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement