Αυξήσεις που σοκάρουν: 180% στο φυσικό αέριο και 37,9% στο ρεύμα μέσα στο Νοέμβριο

Advertisement
Εκρηκτική είναι η αύξηση των τιμών σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, όπως πιστοποιεί και η ΕΛΣΤΑΤ με τα στοιχεία για τον πληθωρισμό Νοεμβρίου που εκτινάχθηκε στο 4,8%. «Φωτιά» στις τιμές της ενέργειας και ανατιμήσεις στο καλάθι της νοικοκυράς – Σε ποια προϊόντα και υπηρεσίες καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

«Φωτιά» στις τιμές της ενέργειας και ανατιμήσεις στο καλάθι της νοικοκυράς πιστοποιεί η ΕΛΣΤΑΤ. Ειδικότερα, την μεγαλύτερη αύξηση πληθωρισμού της τελευταίας δεκαετίας ανακοίνωσε για τον μήνα Νοέμβριο η ΕΛΣΤΑΤ. Ο γενικός δείκτης τιμών μηνός Νοεμβρίου 2021 αυξήθηκε έναντι του Νοεμβρίου 2020 κατά 4,8%, έναντι μείωσης 2,1% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019. Το προηγούμενο ρεκόρ αύξηση είχε καταγραφεί με 4,5% τον Μάρτιο του 2011.

Σε σχέση με πέρυσι, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη διαβίωσης παρατηρήθηκαν στα εξής προϊόντα:

  • Φυσικό αέριο +180,9%
  • Πετρέλαιο θέρμανσης +45,2%
  • Καύσιμα +24,9%
  • Αρνί και κατσίκι +21,3%
  • Ελαιόλαδο +18,5%
  • Άλλα έλαια +16,7%
  • Πατάτες +11,9%
  • Πουλερικά +5,6%
  • Ψάρια φρέσκα +8,8%
  • Ψωμί + 4,3%

Μέσα σε ένα μήνα, από Οκτώβριο σε Νοέμβριο οi μεγαλύτερες αυξήσεις ήταν:

Advertisement
  • Φυσικό αέριο +31,7%
  • Ηλεκτρισμός +15,9%
  • Αρνί και κατσίκι +2,9%
  • Χοιρινό 2,1%
  • Μοσχάρι 0,7%
  • Φρούτα νωπά +3,5%
  • Πατάτες +3,2%
  • Ψάρια φρέσκα +1,1%

Αναλυτικότερα, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, καφέ.

3,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Advertisement

17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Advertisement

0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

1,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

0,1% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

Advertisement

0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οδοντιατρικές υπηρεσίες.

2,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικές υπηρεσίες, τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων.

0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

Advertisement

0,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement