Με την αυτόνομη οδήγηση να αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Seat πέρασε στην επόμενη φάση. Με ένα Leon, το οποίο είναι εξοπλισμένο με 5 αισθητήρες lidar, 5 ραντάρ, 6 κάμερες, 12 υπερήχους και 8 υπολογιστές που του δίνουν οπτική 360 μοιρών, μπορεί να κινηθεί αυτόνομα για μεγάλη απόσταση.
Τα δεδομένα που συγκεντρώνονται υποβάλλονται σε επεξεργασία σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και αποστέλλονται σε μια μονάδα, η οποία παίρνει τις αποφάσεις. Επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γνωρίζει πού είναι τοποθετημένο και ποια εμπόδια υπάρχουν στο περιβάλλον, ενώ στη συνέχεια, μπορεί να αποφασίσει για την πορεία του, έτσι ώστε να εκτελεί αυτόνομα ενέργειες στο τιμόνι, το φρένο, το γκάζι και την αλλαγή ταχυτήτων.
Στο πρωτότυπο «DIANA» -αυτό το όνομα έδωσαν στο Leon που μετέχει στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3- ο οδηγός παραδίδει τον έλεγχο στο όχημα. Αν χρειαστεί, το όχημα επιστρέφει τον έλεγχο στον οδηγό, ο οποίος πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση σε περίπτωση που χρειαστεί να αναλάβει ξανά το τιμόνι. Το DIANA έχει τρεις λειτουργίες. Αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε συνθήκες κυκλοφορίας με χαμηλή ταχύτητα, εκτελώντας ελιγμούς και φρεναρίσματα όταν απαιτείται. Έχει αυτοματοποιημένο παρκαδόρο και εφαρμογή για να πάρει τον οδηγό από μια τοποθεσία και να τον πάει σε μία άλλη. Το αυτοκίνητο έχει δοκιμαστεί τόσο στις εγκαταστάσεις της Seat στο Martorell όσο και πιο σε κλειστό ελεγχόμενο μέρος.
Από την εφαρμογή, ο οδηγός μπορεί να καλέσει το αυτοκίνητο και αυτό ξεκινάει αυτόματα και κινείται στην κατάλληλη λωρίδα. Χάρη στο σύστημα εντοπισμού του χάρτη HD με ακρίβεια εκατοστών, το αυτοκίνητο γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ότι βρίσκεται στη σωστή λωρίδα. Όταν το αυτοκίνητο σταματά για να παραλάβει τον χρήστη, οι πόρτες ξεκλειδώνουν μόνες τους και οι ενδείξεις σηματοδοτούν ότι το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Μόλις ο χρήστης μπει και κλείσει την πόρτα, κλειδώνει ξανά και το αυτοκίνητο ξεκινάει. Σε περίπτωση που υπάρξει ένας πεζός μπροστά του ή ένα αυτοκίνητο, το Leon το εντοπίζει άμεσα και φρενάρει μόνο του. Μόλις το αυτοκίνητο αφήσει τον χρήστη στον επιλεγμένο προορισμό, αναζητά ελεύθερο χώρο και παρκάρει αυτόματα.
Όλα αυτά ανήκουν στο επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης από τα πέντε επίπεδα που υπάρχουν. Μένει να υλοποιηθεί το επόμενο στάδιο αυτόνομης οδήγησης (επίπεδο 4) όπου το όχημα είναι σε θέση να εκτελεί τις λειτουργίες αυτόνομα σε όλες τις περιστάσεις, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να επικεντρωθεί σε δευτερεύουσες εργασίες χωρίς να ανησυχεί ότι το αυτοκίνητο θα του δώσει πίσω τον έλεγχο.
Παράλληλα με τις δοκιμές με το Leon, το Easy Mile EZ10 είναι ένα μικρό αυτόνομο λεωφορείο το οποίο μπορεί να μεταφέρει 15 ατόμα και το οποίο έχει πάρει άδεια κυκλοφορίας επιπέδου 4 για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το ΕΖ10 είναι ηλεκτρικό και διαθέτει ειδικά συστήματα που επιτρέπουν την επιβίβαση ατόμων με αναπηρίες ή πολιτών με κινητικά προβλήματα. Η εταιρεία έχει έρθει σε συνεργασία με την γερμανική εταιρεία Sono Motors όπου δανείστηκε την τεχνογνωσία της στην προσαρμογή φωτοβολταϊκών πάνελ στην οροφή, ώστε να αυξάνεται η διαθέσιμη αυτονομία.
Η Easy Mile δοκίμασε το λεωφορείο χωρίς οδηγό στην ιατρική πανεπιστημιούπολη Oncopole στην Τουλούζη της Γαλλίας, που λειτουργεί μεταξύ της κύριας εισόδου της πόλης και ενός παρκινγκ 600 μέτρα πιο μακριά με μικτή κυκλοφορία, όπως ποδήλατα, πεζοί, αυτοκίνητα και λεωφορεία. Έχοντας αποδείξει την ασφάλεια και την αξιοπιστία του, η εταιρεία έγινε τώρα η πρώτη στην Ευρώπη που έλαβε άδεια κυκλοφορίας για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 σε δημόσιους δρόμους, που εκδόθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση.
ΑΠΕ – ΜΠΕ