Στα όρια βιωσιμότητας τα καταστήματα οπτικών-Παρεμπόριο και ακρίβεια «φρενάρουν» τις πωλήσεις

Advertisement

«Φρένο» στις πωλήσεις οπτικών έχουν βάλει η άνθιση του παρεμπορίου και το κύμα της ακρίβειας με τους επαγγελματίες του κλάδου να παρατηρούν χαμηλότερο καταναλωτικό ενδιαφέρον και τα περίπου 2.700 καταστήματα να βρίσκονται στα όρια βιωσιμότητας.

Το παρεμπόριο και τα απομιμητικά προϊόντα αποτελούν από τα κύρια προβλήματα των καταστημάτων οπτικών καθώς το ποσοστό στην Ελλάδα έχει πλέον ξεπεράσει το 30%, αφήνοντας πίσω τις πωλήσεις αυθεντικών γυαλιών ηλίου. Σε δηλώσεις του στο ThessToday.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Οπτικών και Οπτομετρών Ελλάδας, Θωμάγγελος Μιχαλάκης τόνισε ότι το 75% του τζίρου που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στα γυαλιά ηλίου προέρχεται από το παράνομο εμπόριο στην χώρα μας. «Οι πωλήσεις των γνήσιων γυαλιών ηλίου μένουν πίσω εξαιτίας και του παρεμπορίου το οποίο μπορεί να αντιπροσωπεύει το 5 έως 7% στο παγκόσμιο εμπόριο αλλά στην Ελλάδα είναι άνω του 30%. Οι απομιμήσεις αυξάνονται όλο και περισσότερο χρόνο με το χρόνο. Το γυαλί ηλίου δεν αποτελεί μόνο μόδα αλλά αφορά και την υγεία μας, οπότε όλα τα μη αυθεντικά προϊόντα μπορεί να επιφέρουν δυσάρεστες επιπτώσεις στα μάτια μας», εξήγησε.

Ανύπαρκτοι έλεγχοι

Σημείωσε, μάλιστα, την τεράστια απουσία εντατικών ελέγχων προκειμένου να καταπολεμηθεί η πώληση απομιμητικών προϊόντων. «Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει για την αντιμετώπιση του παρεμπορίου είναι επαρκές με το κυριότερο πρόβλημα να εντοπίζεται στην εφαρμογή του. Οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι και τα σωματεία επιδιώκουν διαρκώς είτε με καταγγελίες είτε με αιτήματα να μειώσουν την ύπαρξη απομιμήσεων στην Ελλάδα. Από τις έρευνες προκύπτει ότι κάθε τρία ευρώ που ξοδεύουμε, το ένα ευρώ πηγαίνει στο παρεμπόριο», δήλωσε.

Advertisement

Αύξηση έως 17% του κόστους λειτουργίας

Παράλληλα, ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε στην έντονη ανησυχία και τον προβληματισμό που ταλανίζουν τον κλάδο λόγω του κύματος της ακρίβειας το οποίο έχει επιφέρει τεράστιες αυξήσεις στην αγορά προϊόντων. Καθημερινά γίνεται αποδέκτης της απόγνωσης και της αγωνίας δεκάδων επαγγελματιών για την οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει. «Το κόστος λειτουργίας μας έχει αυξηθεί κατά 15-17% όπως επίσης και τα μεταφορικά τα οποία σε συνδυασμό με την πανδημία έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή. Αν και τα μέτρα στήριξης του κράτους κατευθύνονται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν αρκούν και πολλά από τα καταστήματα βρίσκονται στα όρια βιωσιμότητας», σχολίασε ο πρόεδρος.

Μειωμένες παραγγελίες σε γυαλιά ηλίου

Υπό κανονικές συνθήκες η περίοδος, την οποία διανύουμε, θεωρείται από τις καλύτερες σε πωλήσεις για τα καταστήματα οπτικών. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας και του ενεργειακού κόστους, οι ιδιοκτήτες προμηθεύονται λιγότερα και πιο προσεγμένα γυαλιά ηλίου. «Αν εξαιρεθούν τα δύο χρόνια της πανδημίας, η κινητικότητα αυτήν τη στιγμή είναι χαμηλότερη σε σχέση με το 2019. Όλες οι παραγγελίες γίνονται φειδωλά από τους ιδιοκτήτες. Δεν γνωρίζουμε πως θα ξημερώσει η επόμενη μέρα με όλα αυτά που έχουμε βιώσει. Οπότε οι παραγγελίες είναι μειωμένες και προσεγμένες σε σχέση με χρονιές προς πανδημίας», είπε χαρακτηριστικά.

Τα προβλήματα με τη χονδρική πώληση

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επαγγελματίες του χώρου καλούνται ακόμη να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν στη χονδρική πώληση με τη διαθεσιμότητα, τον χρόνο παράδοσης αλλά και την αύξηση των τιμών. «Πολλές εταιρείες δεν έχουν πλέον ετοιμοπαράδοτα τα προϊόντα. Οι γραμμές παραγωγής έμειναν πίσω εξαιτίας της πανδημίας το οποίο έχει επιφέρει δυσκολίες. Τα εργοστάσια παρέμειναν κλειστά, ειδικά στην Ιταλία από την οποία έρχονται τα περισσότερα γυαλιά ηλίου. Οι τιμές χονδρικής είναι ελεγχόμενα αυξημένες χωρίς, ωστόσο, να μετακυλήσουν στο τελικό μας προϊόν. Έχουμε απορροφήσει όλες τις αυξήσεις και δεν μας επιτρέπεται στη δεδομένη χρονική στιγμή να τις περάσουμε στον καταναλωτή. Το κέρδος μας, ταυτόχρονα έχει μειωθεί αισθητά. Πολλά καταστήματα αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στις παρούσες συνθήκες, έχουν προχωρήσει και σε μείωση του προσωπικού τους», ανέφερε με δυσαρέσκεια ο κ. Μιχαλάκης αισιοδοξώντας ότι θα επανέλθει η αγορά στα επίπεδα προ κορωνοϊού.

Προσπάθειες για μείωση ΦΠΑ σε γυαλιά οράσεως

Οι επαγγελματίες του κλάδου προσπαθούν επίσης μέσω κάποιων ενεργειών τους να μειώσουν το συντελεστή ΦΠΑ στην πώληση των γυαλιών οράσεως καθώς, όπως δηλώνουν, πρόκειται για μια επιτακτική ανάγκη. «Η όραση αποτελεί μια από τις πολυτιμότερες αισθήσεις του ανθρώπου και αφορά την υγεία. Εντάσσεται στα είδη πρώτων αναγκών και δεν χαρακτηρίζεται ως είδος πολυτελείας αλλά ως ένα τεχνολογικό προϊόν, απαραίτητο πλέον για τον εκάστοτε πολίτη. Η μείωση του ΦΠΑ σε γυαλιά οράσεως και φακούς επαφής θεωρούμε ότι θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών στα αγαθά μας, θα αυξηθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον ενώ παράλληλα είναι και ένα μέτρο ανάκτησης των εσόδων μας», υπογράμμισε ο κ. Μιχαλάκης.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement