Αύξηση 29% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης το 2022 με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021. Η αξία των εξαγωγών για την Παπουτσάνης ανήλθε σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34,0 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύει το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 36%.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η σημαντική ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στη θετική πορεία που σημείωσαν και οι τέσσερις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρία. Συγκεκριμένα, διπλάσιες πωλήσεις επιτεύχθηκαν στα ξενοδοχειακά προϊόντα, χάρη στη επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ σημαντική ενίσχυση παρουσίασαν και οι πωλήσεις των ειδικών σαπωνομαζών. Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων και παραγωγών για τρίτους σε Ελλάδα και εξωτερικό, ήταν επίσης θετικός. Σημειώνεται ότι το ήμισυ περίπου της ανωτέρω ανάπτυξης αποδίδεται σε αύξηση του όγκου πωλήσεων ενώ το υπόλοιπο σε αυξήσεις στις τιμές πώλησης προκειμένου να μετακυλιστεί κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας αλλά και παραγωγής κυρίως λόγω ενέργειας. Οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης αφορούν σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη όμως βαρύτητα στις παραγωγές για τρίτους και ειδικές σαπωνόμαζες, όπου συχνά τα αντίστοιχα συμβόλαια με τους πελάτες προβλέπουν αυτόματες αναπροσαρμογές τιμών ανάλογα με την εξέλιξη του κόστους υλών, σε συμφωνημένα χρονικά διαστήματα.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 18% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 19% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 43% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 20% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Τα επώνυμα προϊόντα παρουσίασαν συνολική ανάπτυξη κατά 8% συγκρινόμενη με το 2021 παρά την πτωτική πορεία της αγοράς του λιανεμπορίου και κυρίως της αγοράς αντισηπτικών, της οποίας η αξία μειώθηκε κατά 43% το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης, εξαιρουμένων των αντισηπτικών, αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2021, αποτέλεσμα που οφείλεται τόσο στην οργανική ανάπτυξη μέσω νέων λανσαρισμάτων, επένδυσης σε επικοινωνία και επέκτασης της διανομής, καθώς και στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ για το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου του 2022. Εξαιρουμένων των πωλήσεων ΑΡΚΑΔΙ, η ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας, πλην του αντισηπτικού, ανέρχεται σε 16% σε σχέση με το 2021.
Τα ξενοδοχειακά προϊόντα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 98% σε σχέση με το 2021. Η κατηγορία αυτή την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας. Το 2022, με την επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς, οι σχετικές πωλήσεις ενισχύθηκαν σημαντικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του 2022 αυξήθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με το 2019, χάρη στη διεύρυνση συνεργασιών με ήδη υπάρχοντες πελάτες, αλλά και την είσοδο νέων.
Τα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) παρουσίασν αύξηση πωλήσεων κατά 12% σε σχέση με το 2021. Η αύξηση προήλθε από την περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες για την παραγωγή προϊόντων τους, την ανάπτυξη του πελατολογίου και τη συνεχή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που προσφέρει η Παπουτσάνης.
Στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών σημειώθηκε αύξηση κατά 54% το 2022 στη συγκεκριμένη κατηγορία που αφορά κυρίως εξαγωγές. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της εταιρίας ως ένας από τους βασικότερους προμηθευτές ειδικών σαπωνομαζών στη διεθνή αγορά, τη διεύρυνση του πελατολογίου, τη συνεχή ενίσχυση της προσφερόμενης ποικιλίας προϊόντων συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών σαπωνομαζών αλλά και στη σημαντική αύξηση των τιμών πώλησης προκειμένου να καλυφθούν τα αυξημένα κόστη πρώτων υλών και παραγωγής.
Ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Για έβδομη συνεχή χρονιά, στην Παπουτσάνης καταγράφουμε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, πετυχαίνοντας τους επιχειρηματικούς στόχους που είχαμε θέσει κατά το προηγούμενο έτος. Και το 2022, παρά τις δυσχερείς συνθήκες στην παγκόσμια και ελληνική αγορά, πετύχαμε ισχυρή ανάπτυξη σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης, ενώ με την απόκτηση της Σαπωνοποιίας «Αρκάδι» ενδυναμώνουμε περαιτέρω το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο και την παρουσία μας στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η εξωστρέφεια και η προσήλωσή μας στις αρχές της βιωσιμότητας εδραιώνουν τη θετική μας πορεία, δημιουργώντας συνεχώς νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσω των δικών μας προϊόντων καθώς και μέσω των συνεργασιών με τρίτους».