Στα επίπεδα των 2 ευρώ ανά λίτρο επέστρεψε τον Ιανουάριο η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, ωστόσο σε νησιά, όπως στην Κεφαλονιά “εκτοξεύτηκε” ακόμη και στα επίπεδα των 2,10 ευρώ ανά λίτρο και στις Κυκλάδες έχουν εκτιναχθεί και στα 2,44 ευρώ ανά λίτρο.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είχε αυξηθεί κατά 0,076 ευρώ ανά λίτρο στις 29 Ιανουαρίου από την 1η Ιανουαρίου με αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί στα 1,918 ευρώ ανά λίτρο.
Μεγαλύτερη ήταν η αύξηση, κατά 0,162 ευρώ ανά λίτρο, του πετρελαίου θέρμανσης. Σε διάστημα 1 μήνα η τιμή του καυσίμου “σκαρφάλωσε” στα 1,301 ευρώ ανά λίτρο. Ο βασικότερος λόγος της ανατίμησης ήταν ως γνωστό το «ψαλίδισμα» της επιδότησης που έδινε στην αντλία η κυβέρνηση για να διατηρείται το κόστος της θέρμανσης χαμηλά.
Πολύ χαμηλότερη ήταν η αύξηση του πετρελαίου κίνησης. Η μέση τιμή ανέβηκε μόλις κατά 0,026 ευρώ ανά λίτρο και διαμορφώθηκε στα 1,821 από 1,795 ευρώ ανά λίτρο.
Τι λένε στελέχη της αγοράς
Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” στελέχη της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών παρατηρώντας και τη διακύμανση των τιμών των προϊόντων του αργού πετρελαίου στις ευρωπαϊκές αγορές, κάνουν λόγο για νευρικότητα σε αυτές από τη μεριά των αγοραστών και των πωλητών συμβολαίων βενζίνης, ντίζελ και πετρελαίου θέρμανσης.
Τη μεταβλητότητα των τιμών την αποδίδουν στη συγκεχυμένη εικόνα που προκαλούν στη διεθνή αγορά του πετρελαίου και των προϊόντων του, δύο γεγονότα. Το πρώτο αφορά στις κυρώσεις που τίθενται σε ισχύ από τις 8 Φεβρουαρίου για τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου.
Αφενός απαγορεύονται οι εξαγωγές από τη Ρωσία προς χώρες της Ευρώπης και αφετέρου οι Βρυξέλλες εξετάζουν την επιβολή ανώτατης τιμής σε προϊόντα πετρελαίου που θα πωλούνται προς τρίτες χώρες.
Το δεύτερο γεγονός έχει να κάνει με το κατά πόσο η επανάκαμψη της Κίνας στις αγορές θα επηρεάσει τη ζήτηση καυσίμων, δηλαδή αν η ζήτηση που θα εκδηλώσει, θα προκαλέσει ελλείψεις ή δεν θα υπάρχει καμία επίπτωση στην προσφορά ποσοτήτων.