H νέα Skoda Fabia

Advertisement

Η Skoda Fabia βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά και κατάφερε να γίνει τα τελευταία 23 χρόνια ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της τσέχικης εταιρείας. Μαζί με την Octavia ανέβασε ψηλά τον πήχη των πωλήσεων και πήρε μεγάλο μερίδιο αγοράς σε όλες τις αγορές, καθώς με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, άφησε το δικό της εμπορικό στίγμα στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Η Fabia αποτελούσε ανέκαθεν ένα αυτοκίνητο που χαρακτηριζόταν ως «value for money». Απέκτησε ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα, ομορφότερο ντιζάιν και καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή που είναι πλέον 0,28 cd. Σημαντική δουλειά κάνουν τα σπόιλερ, οι αεροτομές και τα air curtains στον εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και τα δώδεκα πάνελ που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του κάτω τμήματος του δαπέδου. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στο μπροστινό μέρος, που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη. Έτσι με αυτό τον τρόπο το μοντέλο εξοικονομεί έως και 0,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, ενώ παράλληλα εκπέμπει 5 γραμμάρια λιγότερα CO2 στο χιλιόμετρο.

Το νέο μοντέλο μεγάλωσε κατά 11 εκατοστά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι διαστάσεις του είναι 4.10μ στο μήκος, 1.78μ στο πλάτος και 1.45μ στο ύψος, γεγονός που μεταφράζεται σε περισσότερους εσωτερικούς χώρους. Ο αποθηκευτικός χώρος κέρδισε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας συνολικά στα 380 λίτρα, ενώ με αναδιπλούμενα καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.190 λίτρα. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν οι έντονες νευρώσεις στο καπό και στον εμπρός προφυλακτήρα, που μαζί με τη χαρακτηριστική νέα μάσκα της εταιρείας και τα φώτα LED, του δίνουν ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα. Αντίστοιχα δυναμική είναι η εικόνα και στα πλαϊνά τμήματα, τα οποία διατρέχονται από μια έντονη γραμμή που καταλήγει στη φαρδιά πίσω κολώνα.

Advertisement

Από πλάγια αίσθηση προκαλούν οι αεροδυναμικές ζάντες και η μεγάλη πίσω αεροτομή, ενώ χαρίζει στυλ και χάρη η διχρωμία σε όλα τα μοντέλα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο μαύρος ουρανός ταίριαζε απόλυτα το πορτοκαλί, κεντρίζοντας την ματιά των περαστικών. Στο πίσω μέρος, αίσθηση προκαλούν τα τριγωνικά φανάρια LED, που φέρουν δυναμική σχεδίαση και αθλητικό χαρακτήρα.

Το εσωτερικό είναι χαρούμενο και τα υλικά καλής ποιότητας με καλή συναρμογή. Στα θετικά του εσωτερικού σχεδιασμού η λωρίδα ραφής και το χρωματιστό πλαστικό που εκτείνεται στη μέση του ταμπλό. Η οθόνη του infotainment είναι 9,2 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων να έχει ελληνικό μενού και καλή συνδεσιμότητα. Για πρώτη φορά στο μοντέλο τοποθετείται ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ο οποίος είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε πέντε διατάξεις, ενώ κάθε φορά που επιλέγει διαφορετικό πρόγραμμα οδήγησης ο πίνακας αλλάζει χρώμα.

Κάτω από το καπό στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν ο τρικύλινδρος ενός λίτρου βενζινοκινητήρας TSI με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Η συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ήταν εξαιρετική. Ο κινητήρας ήταν ελαστικός από τις χαμηλές στροφές και ιδιαίτερα δυνατός μετά τις 2000 σ.α.λ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 λτ./100 χλμ. Από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάστηκε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.

Η υψηλή ποιότητα κύλισης και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων ήταν στοιχεία που μας άρεσαν κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ στα θετικά μπορούμε να βάλουμε και την κατανάλωση καυσίμου. Σίγουρα αποτελεί μια τίμια πρόταση και είναι ένα από τα καλύτερα σουπερμίνι αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Η τιμή κτήσης της νέας Fabia ξεκινάει από το ποσό των 17.500 ευρώ.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement