Δυστύχημα στα Τέμπη: «Κλειδί» τα μαύρα κουτιά των τρένων για τα αίτια της τραγωδίας

Advertisement

Πραγματογνώμονας ανέφερε τα στοιχεία που θα αποδείξουν ποια ήταν τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Συγκλονισμένο παρακολουθεί το πανελλήνιο τις εξελίξεις από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπηεκεί όπου 57 άτομα έχασαν τόσο άδικα την ζωή τους. Την ίδια ώρα σοκάρουν οι πληροφορίες που έρχονται στο φως για τον σταθμάρχη.

Πέρα όμως από την δράση του Σταθμάρχη, ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, δικαστικός πραγματογνώμονας, μίλησε στην ΕΡΤ, σχετικά με τα δύο κρίσιμα δεδομένα που διαμορφώνουν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.

Τα δύο δεδομένα που εξηγούν πολλά ερωτηματικά

Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος ανέφερε ότι πρώτα θα πρέπει γίνει γνωστό, αν ο σταθμάρχης γνώριζε με έγγραφο την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Ο ίδιος ανέφερε ότι «Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση.

Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».

Advertisement

Ακόμα ανέφερε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων καθώς εκείνη ελέγχει και λύνει ή δεν λύνει προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας. Άρα είναι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας που συγκεντρώνει την περίληψη των προβλημάτων.

«Κλειδί» τα μαύρα κουτιά των τρένων

Μεγαλύτερη έμφαση έδωσε ο κ. Γκλαβόπουλος στα μαύρα κουτιά των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του.

Όπως εξηγεί: «Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει.

Advertisement

Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Τι ανέφερε σχετικά με το «μανιτάρι» που σημειώθηκε στην έκρηξη

Σε ότι αφορά το μανιτάρι που σηκώθηκε μετά την έκρηξη είπε ότι δείχνει πως υπήρξε ανάφλεξη των λαδιών, που είναι σε δεξαμενές πίεσης και όπου το όποιο λάδι ρυθμίζει το σύστημα φρένων.

Advertisement

Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά».

«Πρέπει να βρεθεί η αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών»

«Όσο για το ανθρώπινο λάθος το οποίο συζητάμε, όπως και το είπε και ο πρωθυπουργός και το είπε πολύ σωστά ότι είναι ανθρώπινο λάθος. Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί.

Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement
Επιστοφή επάνω