Με απόφαση Καραμανλή οι παρατάσεις στην αμαρτωλή σύμβαση 717

Advertisement

Με Υπουργική Απόφαση του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή λάμβανε μετά το 2019 παρατάσεις η κοινοπραξία Άκτωρα-Alstom για την ολοκλήρωση του πολύτιμου συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο που δημοσιεύει σήμερα η ΑΥΓΗ. Την ίδια στιγμή, η ΑΥΓΗ δημοσιεύει και τη σειρά εσωτερικών εγγράφων της ΕΡΓΟΣΕ με τα οποία χορηγούνται ακόμη τρεις διαδοχικές παρατάσεις στην κοινοπραξία, δύο μέσα στο 2022 και τελευταία μέχρι τις 19.3 του 2023 (όπως αναγράφεται εξάλλου ως καταληκτική προθεσμία του έργου της σύμβασης 717/2014 για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στη βάση δεδομένων των συγχρηματοδοτούμενων έργων του υπ. Ανάπτυξης).

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του παραιτηθέντος υπουργού με ημερομηνία 6 Μαρτίου 2020, που είναι αναρτημένη στη Διαύγεια, χορηγείται στην κοινοπραξία παράταση 14 μηνών στην ολοκλήρωση του έργου μέχρι τις 26.1.2021 μετά από σχετικό αίτημα των εταιρειών. Όπως περιγράφεται στην Υπουργική Απόφαση: «Αποδεχόμαστε τη με αρ. πρωτ. ΟΔΟ-717/1820/21-02-2020 (αρ. πρωτ. ΕΡΓΟΣΕ 1804/20/21-02-2020) ένσταση, κατ’ άρθρο 174 του Ν. 4412/2016, της αναδόχου κοινοπραξίας “ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSΤOM TRANSPORT S.A.” κατά της σιωπηρής (τεκμαιρόμενης) απόρριψης του με αρ. πρωτ. ΟΔΟ717/1748/21-10-2019 (αρ. πρωτ. ΕΡΓΟΣΕ 10392/19/21-10-2019) αιτήματος της αναδόχου κοινοπραξίας για χορήγηση παράτασης της αποκλειστικής προθεσμίας και της συνολικής προθεσμίας κατά 14 μήνες, ήτοι ως 26-01-2021, με αναθεώρηση τιμών, στο πλαίσιο του έργου: “Ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας”» (Α.Σ. 717).

Advertisement

Πρόκειται για την πρώτη μετά την ανάληψη του υπουργικού θώκου από τον Κ. Καραμανλή παράταση που χορηγείται στην κοινοπραξία, την οποία ακολουθούν και άλλες παρατάσεις από την ΕΡΓΟΣΕ υπό τη σκέπη της απόφασης του παραιτηθέντος πλέον υπουργού Μεταφορών. Και αυτό γιατί η τελευταία παράταση είχε εγκριθεί με την υπ’ αριθμόν. 3545/26-09-2018 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ A.E., με την οποία εγκρίθηκε παράταση «της 7ης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας του έργου και της συνολικής προθεσμίας του έργου έως την 26-11-2019», όπως αναφέρεται στο κείμενο της ίδιας απόφασης. Την ντιρεκτίβα του Κ. Καραμανλή ακολουθούν ακόμη τρεις παρατάσεις, αυτή τη φορά από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, και συγκεκριμένα μία έως τις 26.5.2022, άλλη μία μέχρι τις 19.7.2022 και τελευταία μέχρι τις 19.3.2023, όπως προκύπτει από τα υπηρεσιακά έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ που έχει στη διάθεσή της η ΑΥΓΗ.

Advertisement

Η αποκάλυψη της ΑΥΓΗΣ αποκτά μεγαλύτερη αξία αν λάβουμε υπόψη τη χθεσινή συνέντευξη του νέου μεταβατικού υπουργού Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτη, ο οποίος άφησε παντελώς εκτός κάδρου ευθυνών τις εργολαβικές εταιρείες αναφορικά με τις καθυστερήσεις υλοποίησης του έργου, επιδεικνύοντας προκλητική επιεική μεταχείριση προς αυτές.

ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ 717
ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ 717

Πόρισμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας στοχοποιούσε τις εργολαβικές εταιρείες

Την ίδια στιγμή, εντύπωση προκαλεί χθεσινό δημοσίευμα της Καθημερινής (συντάκτης Ιωάννης Σουλιώτης), το οποίο φέρνει στο φως μια άγνωστη πτυχή της υπόθεσης αρχειοθέτησης του ελέγχου της Οικονομικής Εισαγγελίας της σύμβασης 717. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το άρθρο, η Οικονομική Εισαγγελία αποφάσισε να πραγματοποιήσει προκαταρκτική εξέταση (μετά από καταγγελίες), στο πλαίσιο της οποίας ζήτησε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) να διεξαγάγει έλεγχο επί της σύμβασης. Μετά τον έλεγχο η ΕΑΔ εκπόνησε πολυσέλιδη έκθεση η οποία έβαζε στον κάδρο των ευθυνών τη στάση των εργολαβικών εταιρειών από το 2014, όπως και τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ κατά τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης το 2013. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Καθημερινή, μετά από επίσημη απάντηση που έλαβε η εφημερίδα από την ΕΑΔ σε σχετικό ερώτημα, το πόρισμα της τελευταίας διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

α) Παράλειψη τήρησης των υποχρεωτικών προθεσμιών έγκρισης των μελετών.

Advertisement

β) Σφάλματα κυρίως στην τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας κατά το στάδιο της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης.

γ) Χαμηλή και δυσανάλογη του συμβατικού χρόνου πρόοδο των εργασιών, λόγω καθυστέρησης εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου.

Το πόρισμα ελέγχου της ΕΑΔ υποβλήθηκε στους οικονομικούς εισαγγελείς στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 -όταν ακόμη πρόεδρος της Αρχής ήταν ο εκλεκτός του πρωθυπουργού Άγγελος Μπίνης-, ωστόσο η Οικονομική Εισαγγελία αποφάσισε να αρχειοθετήσει την υπόθεση γιατί, σύμφωνα με την Καθημερινή, δεν τεκμαίρονταν ενδείξεις απιστίας, αδίκημα για το οποίο διενεργήθηκε η προκαταρκτική εξέταση.

Advertisement

Ο Άγγελος Μπίνης παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου της ΕΑΔ τον Ιούλιο του 2022.

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement