Θέμα χρόνου φαίνεται να είναι η πώληση της εταιρείας ταχυμεταφορών ACS, με το ερώτημα να είναι το τίμημα της μεταβίβασης και το κέρδος που θα γράψει η εισηγμένη μητρική Quest, δεδομένου ότι στα βιβλία της η θυγατρική αποτιμάται στα επίπεδα των 70 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κλείσει σε αξία (enterprise value) στα 300 εκατ. ευρώ.
Η θυγατρική της Quest διαθέτει μερίδιο αγοράς 24% στην εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών, με κύκλο εργασιών πέρυσι σχεδόν τα 150 εκατ. ευρώ Συγκεκριμένα, το 2023, τα έσοδα της ACS διαμορφώθηκαν στα 149,7 εκατ. ευρώ (αύξηση 5,6% σε σχέση με το 2022), τα κέρδη ΕΒΙΤDA διαμορφώθηκαν σε 24,2 εκατ. ευρώ (υψηλότερα κατά 7% από το 2022) και τα κέρδη προ φόρων (EBT) ανήλθαν σε 19,7 εκατ. ευρώ (υψηλότερα κατά 4,3% από το 2022).
Όπως αναφέρει η Quest, η ανάπτυξη των εσόδων προήλθε από τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών, οι οποίες παρουσίασαν ανάπτυξη άνω του 6%. Τα έσοδα από τις υπηρεσίες ταχυδρομείου παρουσίασαν μικρότερη του αναμενομένου μείωση κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω της επιτάχυνσης της αποϋλοποίησης των λογαριασμών και εγγράφων, ενώ η δραστηριότητα των υπηρεσιών ταχυδρομείου, κατά το 2023, αφορούσε μόνο το 4% επί των συνολικών εσόδων.
Αναβάθμιση των μηχανογραφικών υποδομών
Η εταιρεία, κατά το 2023, προχώρησε στην αναβάθμιση των μηχανογραφικών της υποδομών και στην παροχή νέων λύσεων για τους πελάτες της, καθώς και σε ανάπτυξη του δικτύου των σημείων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) και την αυτοματοποίηση των παραδόσεων με τη χρήση αυτοματοποιημένων θυρίδων (lockers).
Για το 2024, όπως υπογραμμίζει η Quest, η ACS βασίζει την ανάπτυξη των εσόδων της κυρίως στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Η αγορά των υπηρεσιών ταχυμεταφορών εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ανάπτυξη, ενώ ο κλάδος του ταχυδρομείου θα παρουσιάσει μείωση, λόγω της συνέχισης της αποϋλοποίησης των λογαριασμών.
Παράλληλα, στο 2024, λειτουργώντας πιο αποδοτικά από πριν από τις νέες εγκαταστάσεις στην Αττική, βασικός στόχος είναι η περαιτέρω αναβάθμιση και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη – παραλήπτη.
Για το 2024 εκτιμάται υψηλότερη ανάπτυξη στα έσοδα και την κερδοφορία της εταιρείας σε σχέση με αυτήν που επιτεύχθηκε κατά το 2023, καθώς θα αρχίσουν να φαίνονται και τα αποτελέσματα των επενδύσεων στο νέο κέντρο διαλογής. Παράλληλα, θα συνεχιστούν οι επενδύσεις με έμφαση στην ενδυνάμωση και του last mile.