Αλήθειες και ψέματα για την πτώχευση της Tesla

Η πιθανότητα πτώχευσης της Tesla επανήλθε στο προσκήνιο της επικαιρότητας μετά την ανακοίνωση των ιστορικά υψηλών ζημιών του 2017, ύψους 2,24 δις δολαρίων.

Ταυτόχρονα, η φανερή δυσαρέσκεια των μετόχων της αμερικανής εταιρείας, οι οποίοι στις αρχές του 2018 έβαλαν «τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι» στον ιδρυτή και μεγαλομέτοχο Έλον Μασκ, ενίσχυσαν τη φημολογία.

Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Tesla δεν είναι ωστόσο σημερινές. Από την ίδρυσή της το 2003 και την παραγωγή του πρώτου της αυτοκινήτου το 2008, η Tesla επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της, οι οποίες πλέον περιλαμβάνουν και την κατασκευή μπαταριών, φορτιστών αλλά και μονάδες κίνησης ηλεκτρικών οχημάτων για άλλους κατασκευαστές.

Το 2017 δεν ήταν για την Tesla χρονιά ρεκόρ μόνο για τις ζημιές, αλλά και για τον τζίρο που ξεπέρασε τα 3,3 δις δολάρια.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία πραγματοποιεί ένα μεγάλο άνοιγμα, με την δημιουργία δικτύου δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, ενώ, ταυτόχρονα, επεκτείνει τα ερευνητικά της κέντρα.

Μάλιστα, το ένα από τα τρία στην γηραιά ήπειρο, άνοιξε πριν μερικές εβδομάδες και στην Ελλάδα, γεμίζοντας αισιοδοξία την επιχειρηματική και επιστημονική κοινότητα.

Ταυτόχρονα η εταιρεία δεν φαίνεται να ανακόπτει ούτε την παρουσίαση νέων μοντέλων, που την περασμένη χρονιά περιελάμβανε την ανακοίνωση της παραγωγής του πρώτου επαγγελματικού της οχήματος–ενός ηλεκτρικού τράκτορα μεταφορών SEMI- καθώς και αυτή ενός sport roadster διθέσιου μοντέλου.

Με όρους παγκόσμιας βιομηχανίας κατασκευής αυτοκινήτων, η Tesla είναι ένας «νάνος». Το 2017 πούλησε μόλις 103.000 οχήματα, όταν οι όμιλοι της πρώτης τριάδας των παγκόσμιων πωλήσεων ξεπερνούν τα 10.000.000 οχήματα ετησίως.

Ωστόσο στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων είναι από τους πρωτοπόρους και μεγαλύτερους κατασκευαστές, καθώς το 2017 ήταν η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Με την παρουσίαση του νέου και φτηνότερου μοντέλου της το 2017, του Model 3, η Tesla το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει αυτή τη στιγμή είναι η κάλυψη της μεγάλης ζήτησης και η ρευστότητα που χρειάζεται για την αύξηση της παραγωγής του στις 5.000 μονάδες εβδομαδιαίως.

Η Tesla είναι μια πολύ μικρή εταιρεία, με δυσανάλογα μεγάλη φήμη ως προς το μέγεθός της. Ο χαρισματικός διευθύνων σύμβουλος, ιδρυτής και μεγαλομέτοχος Έλον Μασκ, λειτουργεί ως ένας τεράστιος ενισχυτής τόσο όσον αφορά στις θετικές, όσο και στις αρνητικές εξελίξεις στην εταιρεία του.

Η αλήθεια είναι ότι η Tesla, σε αυτή τη φάση, δεν μπορεί να είναι κερδοφόρος καθώς χρειάζεται τεράστιες επενδύσεις για να φτάσει να γίνει μια πραγματικά μεγάλη εταιρεία παγκόσμιας εμβέλειας και να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις κατασκευαστές όπως η GM, η Ford, η VW και η Toyota.

Από την άλλη μεριά, η εκθετική αύξηση του τζίρου της εταιρείας μετά το 2012 και η πρωτοπορία της στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που την επόμενη δεκαετία θα επικρατήσουν στην παγκόσμια  αγορά, αποτελούν υποσχέσεις για τεράστια κέρδη των μετόχων στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Το πιθανότερο σενάριο για την Tesla είναι ότι θα συνεχίσει να συγκεντρώνει τα ομολογουμένως τεράστια ποσά που χρειάζεται να επενδύει στην ανάπτυξή της, με δεδομένο μάλιστα ότι στις αρχές του 2018, οι μέτοχοί της «δέσμευσαν» τον Έλον Μασκ με ένα δεκαετές πλάνο αύξησης της χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας από τα 60 σήμερα, στα 650 εκ. δολάρια.

Σύμφωνα μάλιστα με αναλυτές της αγοράς, οι οποίοι χρησιμοποιούν ειδικούς αλγόριθμους υπολογισμού βάσει των πραγματικών οικονομικών μεγεθών,  η πιθανότητα πτώχευσης της Tesla είναι μόλις 21%.

Ακόμα και η επένδυση στη χώρα μας, αποδεικνύει ότι η Tesla έχει όραμα και τελικά οι φήμες για την πτώχευσή της θα παραμείνουν αυτό που ήταν ανέκαθεν: Φήμες.

Πηγή:reader.gr

Δείτε και αυτά: