Τα ηχηρά «λουκέτα» των ηλεκτρονικών

Advertisement

Όπως συνομολογούν παράγοντες της αγοράς, ο κλάδος των ηλεκτρονικών έχει πληγεί εντόνως την τελευταία δεκαπενταετία από αποχωρήσεις, εξαγορές ή και πτωχεύσεις μεγάλων αλυσίδων.

Μάλιστα το προϊοντικό του μείγμα παραμένει μέχρι και σήμερα ρευστό εξαιτίας της τεχνολογικής κινητικότητας, της ανόδου των online αγορών αλλά κυριαρχίας ισχυρών παικτών του εξωτερικού οπότε οι αναταραχές στο μέλλον δεν αποκλείονται

Ποια ήταν όμως τα καταστήματα που «κατέβασαν ρολά» τα τελευταία χρόνια.

Advertisement

Ηλεκτρονική

Το πιο πρόσφατα ηχηρό λουκέτο ήταν αυτό της Ηλεκτρονικής Αθηνών. Η αλυσίδα καταστημάτων της οικογένειας Στρούτση που την δεκαετία του ’50 άνοιγε το πρώτο της κατάστημα στην Κλαυθμώνος ή αλλιώς «πλατεία της πρίζας» κατέβασε ταμπέλες την άνοιξη του 2016.

Προ εικοσαετίας διέθετε μόλις 7 καταστήματα αποκλειστικά εντός Αττικής , και μέσα σε λίγα χρόνια παρουσίασε ραγδαία ανάπτυξη επεκτεινόμενη στην επαρχία και πραγματοποιώντας μικρές εξαγορές και ανοίγματα σε πόλεις του εξωτερικού όπως Σερβία και Κύπρο.

Η υφεσιακή ωστόσο πορεία της αγοράς κατά τα σκοτεινά χρόνια της κρίσης, τα capital controls και τα προβλήματα ρευστότητας αλλά και η ακύρωση του πλάνου αναδιάρθωσης που είχε εκπονηθεί σε συνεργασία με τις τράπεζες το καλοκαίρι του 2016 ήταν αρκετά για να κλειδώσουν με λουκέτο μια ιστορία πενήντα και πλέον χρόνων.

Advertisement

Η κατάρρευση της Ηλεκτρονικής επισφράγισε και την κατάρρευση της Σαραφίδης, αφού είχε εξαγοράσει το 51% αυτής το 2006. Κι αν η Σαραφίδης δεν θυμίζει κάτι στους Αθηναίους σίγουρα λέει πολλά στους Θεσσαλονικείς αφού μαζί με την εταιρεία ηλεκτρονικών Βασιλάκης υπήρξαν οι κυρίαρχοι των ηλεκτρικών της Βόρειας Ελλάδας.

Electroworld

Η έλευση της Dixons το 2007 σηματοδότησε την έναρξη ενός αγγλογερμανικού πολέμου με την Media Markt που κρατά μέχρι σήμερα. Τότε ήταν που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη με την επωνυμία Electroworld. Ακολούθησε η επέκταση στην Αθήνα η οποία τερματίστηκε στην απαρχή της κρίσης το 2010 όταν τα καταστήματά της ενσωματώθηκαν στο σήμα του Κωτσόβολου.

Saturn

Τα όπλα της Media Mαrkt στον πόλεμο με την  Dixons άκουσαν για λίγο διάστημα στο όνομα Saturn. Ωστόσο τα λίγα καταστήματα της εταιρείας που άρχισαν να ανοίγουν εν μέσω κρίσης δεν μακροημέρευσαν και το 2011 παρακολουθήσαμε το πρώτο βήμα αποεπέδνυσης της εταιρείας από την ελληνική αγορά, όταν έκλεισε όλα τα καταστήματα που λειτουργούσαν υπό το σήμα «Saturn».

Advertisement

Όσα δεν έκλεισαν μετατράπηκαν σε Media Markt βάζοντας τέλος σε μια ακόμα αλυσίδα ηλεκτρονικών.

Εικόνα – Ηχος

Ένα χρόνο νωρίτερα βέβαια οι καταναλωτές είχαν παρακολουθήσει τους τίτλους τέλους να πέφτουν για ακόμα ένα γνωστό όνομα του χώρου των ηλεκτρονικών.

Εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη η εταιρεία Εικόνα Ήχος έκανε την δημόσια εγγραφή της λίγο μετά το κραχ γεγονός που την βοήθησε να κρατηθεί στη ζωή για περίπου μια δεκαετία.

Advertisement

Ωστόσο η κρίση δεν την άφησε αλώβητη και το 2010 κατέβασε ρολά και άλλαξε τις ταμπέλες των καταστημάτων της με αυτές του συνεταιρισμού Expert, ο οποίος τελικά ζήτησε να μπει στο άρθρο 99.

Fnac

Ένα χρόνο πριν, το 2010, είχε αποχωρήσει από την ελληνική αγορά η γαλλική Fnac, ύστερα από μόλις πέντε χρόνια λειτουργίας. Επί ελληνικού εδάφους η εταιρεία λειτουργούσε μέσω joint venture με τον όμιλο Μαρινόπουλου και κατά την αποχώρησή της δύο από τα τρία καταστήματά της κατέληξαν στα Public.

Ράδιο Κορασίδης – Elephant

Κι αν σήμερα το αντίπαλο δέος της Dixons είναι η Media Markt, το καιρώ εκείνο ο βασικός ανταγωνιστής του Κωτσόβολου άκουγε στο όνομα Κοραδίσης και έμελλε με τη σειρά του να έχει ένα άδοξο τέλος.

Advertisement

Ιδρυθείσα το 1947 από τον Αντώνη Κορασίδη, η Κορασίδης άνοιξε το πρώτο κατάστημα ηλεκτρικών ειδών στον Πειραιά και υπήρξε η πρώτη που εισήγαγε στην Ελλάδα την έγχρωμη τηλεόραση και καθιέρωσε το μίνι πλυντήριο πιάτων. Αποτέλεσε για χρόνια το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων ηλεκτρονικών, ωστόσο η κακοδιαχείριση οδήγησε στην πτώχευση πολύ πριν την κρίση.

Τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν το 2006 οπότε και η Κορασίδης έχοντας χρέη προς τράπεζες και προμηθευτές που ξεπερνούσαν τα 300 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε στο άρθρο 44 και πέτυχε την διαγραφή του 1/3 των χρεών της, ούτε αυτό όμως αποδείχτηκε αρκετό για να την κρατήσει στη ζωή

Η προσπάθεια «ανάνηψης» της αλυσίδας το 2008, όταν εξαγοράστηκε από τη MIG, δεν πέτυχε και ύστερα από περίπου δύο χρόνια μπήκε ένα ακόμα οριστικό λουκέτο. Μαζί με εκείνη βέβαια πέρασε στην ανυπαρξία και η Elephant, η οποία αποτέλεσε το δεύτερο σήμα του ομίλου Κορασίδη και κατέρρευσε μαζί του το 2006.

Advertisement

Ραδιο Αθήναι

«Πρώτο ήταν πρώτο είναι» ήταν το σύνθημα μιας από τις πλέον ιστορικές αλυσίδες του κλάδου της Ράδιο Αθήναι όταν ωστόσο εξαγοράστηκε από την Κωτσόβολος πέρασε σε δεύτερη μοίρα μέχρι να περάσει στην αφάνεια.

Παρότι στην αρχή αποτέλεσε το «δυνατό χαρτί» του ομίλου γι όλους εκείνους που προτιμούσαν το τις μετρητοίς άρχισε να εξασθενεί με την ον καιρό το σήμα χάθηκε από την αγορά καθώς επιλέχθηκε τα καταστήματα της να μπουν κάτω από το σήμα της Κωτσόβολος.

[πηγή]

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement