Πώς φτιάχνονται τα θωρακισμένα αυτοκίνητα;

Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο; Τα υψηλά επίπεδα προστασίας και η ικανότητα ευελιξίας σε δύσκολες περιπτώσεις.

Το ένα απαιτεί μεγάλη ποσότητα ισχυρών υλικών και το άλλο μειωμένο βάρος. Αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο στοίχημα κατά την κατασκευή ενός θωρακισμένου οχήματος.

Ξεκινώντας από το πλαίσιο, οι εταιρείες δίνουν έμφαση στην βαλλιστική προστασία χρησιμοποιώντας ειδικές πλάκες από χάλυβα υψηλής αντοχής ή ατσάλι.

Επιπλέον, τοποθετούνται αλεξίσφαιρα κρύσταλλα με πολυανθρακική επίστρωση, ώστε το όχημα να αποκτά ουσιαστικά μία αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας.

Πέρα από το πλαίσιο, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη δεξαμενή καυσίμου, η οποία γίνεται αδιαπέραστη και συνοδεύεται από σύστημα πυρόσβεσης.

Περνάμε στα ελαστικά, τα οποία ασφαλώς είναι αλεξίσφαιρα και τύπου run-flat, ενώ οι ζάντες σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να κινήσουν το όχημα ακόμα και αν τα ελαστικά καταστραφούν πλήρως.

Άλλα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ενός σοβαρά θωρακισμένου οχήματος είναι η νυχτερινή κάμερα που δίνει δεδομένα στον οδηγό ακόμα και σε απόλυτο σκοτάδι, η δυνατότητα επικοινωνίας των επιβατών με τον έξω κόσμο όταν οι πόρτες είναι κλειστές, αλλά και οι κινητήρες μεγάλης ισχύος ώστε να μπορούν να κινήσουν αξιοπρεπώς ένα όχημα με τριπλάσιο, ή πολλές φορές τετραπλάσιο βάρος από την εργοστασιακή έκδοση.

Η «εργοστασιακή» θωράκιση

Πέρα από τις επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν την «ενίσχυση» ενός αυτοκινήτου, υπάρχουν και λύσεις που έρχονται απευθείας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σχεδόν όλες οι «premium» εταιρείες ακολουθούν μία ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου κατασκευάζοντας θωρακισμένα αυτοκίνητα στο επίπεδο που επιθυμεί ο αγοραστής.

Ενδεικτικά, η BMW διαθέτει την τεχνογνωσία να παράγει θωρακισμένα κατηγορίας Β4 και Β6 σε μοντέλα όπως η X5, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ασφαλείας παρέχεται στην «ειδική» BMW Σειρά 7 High Security, η οποία πληροί τις προδιαγραφές της τελευταίας βαθμίδας προστασίας και προσφέρει ασφάλεια ακόμα και σε τρομοκρατικές ενέργειες με εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Γνωρίζετε ότι, πέρα από τις Mercedes-AMG, υπάρχουν και Mercedes-Guard; Παρόμοια φιλοσοφία με την BMW ακολουθεί και η Mercedes, η οποία έχει «διανύσει» μία πορεία 90 ετών στο χώρο των θωρακισμένων οχημάτων.

Δεκάδες κιλά από ατσάλι προστατεύουν αυτοκίνητα όπως η E-Class και η S-Class, ενώ αντίστοιχες προτάσεις υπάρχουν και για τα μοντέλα με εκτός δρόμου ικανότητες, όπως η G-Class.

Παρομοίως λειτουργεί και η Audi, που ενδιαφέρεται εδώ και 35 χρόνια για τους πελάτες που δεν τα έχουν καλά με όλους. Μοντέλα όπως τα A6 και A8 δέχονται μία καλή περιποίηση από ατσάλι και γυαλί ασφαλείας με πολυανθρακική επίστρωση σε ειδικό χώρο της γραμμής παραγωγής του εργοστασίου.

Ξέρετε ότι:

Στο κορυφαίο επίπεδο θωράκισης, ένα αυτοκίνητο μπορεί να ανταπεξέλθει ακόμα και σε 15 κιλά TNT τοποθετημένα σε απόσταση 2 μέτρων.

Τα αλεξίσφαιρα run-flat ελαστικά είναι ικανά να ταξιδέψουν «πληγωμένα» για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα με ταχύτητα που αγγίζει τα 150 χλμ/ώρα.

Η Cadillac DTS που μετέφερε τον Obama ξεπερνούσε σε βάρος τους 8 τόνους, αλλά για τα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζονταν περίπου 15 δευτερόλεπτα.

Μετά από θωράκιση υψηλού επιπέδου, το βάρος ενός οχήματος ενδέχεται ακόμα και να τετραπλασιαστεί.

[autotriti]

Δείτε και αυτά: