Formula 1: Πήρε το πρωτάθλημα o Φερστάπεν, ολική ανατροπή

Advertisement

Πώς ο Ολλανδός έκανε την τελευταία προσπέραση και είδε πρώτος την καρό σημαία για να γράψει ιστορία. Οι εναλλαγές με τον ο Λιούις Χάμιλτον και πώς ο ο Νικολάς Λατίφι προκάλεσε κίτρινη σημαία με ένα άσχημο χτύπημα στις μπαριέρες.

Έναν ακόμη… γύρο φαίνεται πως θα διανύσουν στη Formula 1, καθώς η Μερσέντες κατέθεσε ένσταση για τα αποτελέσματα του τελευταίου συγκλονιστικού Γκραν Πρι που πραγματοποιήθηκε στο Αμπού Ντάμπι.

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές αμφισβητεί το αποτέλεσμα του αγώνα με νικητή τον Μαξ Φερστάπεν, καταθέτοντας, μάλιστα, ένσταση.

Η γερμανική εταιρεία επικαλείται παραβίαση των αγωνιστικών κανονισμών από τη διεύθυνση του αγώνα, αναφερόμενη συγκεκριμένα στο Άρθρο 48.8 των αγωνιστικών κανονισμών από τον Φερστάπεν στον 57ο γύρο.

Μάλιστα, οι αγωνοδίκες έχουν ζητήσει από τον Ολλανδό οδηγό να παραβρεθεί για ακρόαση.

Advertisement

Εκτός αυτού, η Μερσέντες κατέθεσε ένσταση και για την τελική κατάταξη του αγώνα, αναφέροντας παραβίαση του Άρθρου 48.12 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1. Σύμφωνα με τον κανονισμό, τα μονοθέσια που έχουν δεχθεί γύρο, οφείλουν μετά την εντολή «LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE» -κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας- να προσπεράσουν και να κάνουν ένα γύρο για να επανέλθουν στις θέσεις τους. Τότε μπορεί να αποχωρήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας, έτσι ώστε να συνεχιστεί κανονικά ο αγώνας.

Στην προκειμένη περίπτωση, την οποία επικαλείται η Μερσέντες, τα μονοθέσια που είχαν δεχθεί γύρο, πήραν εντολή για να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας, ωστόσο δεν είχαν προλάβει να πάρουν τις κανονικές τους θέσεις, προτού αυτό αποχωρήσει και να γίνει η επανεκκίνηση του αγώνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής των Γκραν Πρι, πάντως, Μάικλ Μάσι, απάντησε στον Τότο Βολφ, λέγοντας: «Τότο, αυτό λέγεται μηχανοκίνητος αθλητισμός. Κάναμε έναν αγώνα αυτοκινήτων»…

Advertisement

Το Grand Prix

Νωρίτερα, σε ένα αξέχαστο Γκραν Πρι μιας αξέχαστης χρονιάς, ο Ολλανδός Μαξ Φερστάπεν πέτυχε μια σπουδαία ανατροπή και κατέκτησε το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Παρότι στην pole position βρισκόταν ο Μαξ Φερστάπεν, ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να πάρει το προβάδισμα πριν την πρώτη στροφή. Ο 24χρονος προσπάθησε να απαντήσει πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, όμως ανάγκασε τον αντίπαλό του να βγει εκτός πίστας και δεν κατάφερε να προσπεράσει. Ο 8κις παγκόσμιος πρωταθλητής άνοιξε τη διαφορά σε σημείο που δεν μπορούσε να απειληθεί, μεταδίδει η ΕΡΤ.

Παρόλα αυτά, η στρατηγική της Ρεντ Μπουλ να αφήσει τον Πέρες εκτός για να καθυστερήσει τον Βρετανό λειτούργησε, με την διαφορά Χάμιλτον-Φερστάπεν να πέφτει στο 1.5 δευτερόλεπτο στα μέσα του Γκραν Πρι.

Advertisement

Ο ρυθμός της Μερσέντες ήταν σαφώς ανώτερος και η αυστριακή ομάδα έκανε δεύτερο πιτ στοπ θέλοντας να «εκβιάσει» μια παρόμοια κίνηση από τους αντιπάλους της. Παράλληλα, η φρέσκια σκληρή γόμα του Ολλανδού ήταν ικανή να κατεβάσει τη διαφορά των 16 δευτερολέπτων, αλλά όχι όσο θα έπρεπε.

Επτά γύρους πριν το φινάλε, ο Βρετανός βρισκόταν 10.5 δευτερόλεπτα μπροστά όμως ο Νικολάς Λατίφι προκάλεσε κίτρινη σημαία με ένα άσχημο χτύπημα στις μπαριέρες. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και η διαφορά εκμηδενίστηκε με τον Φερστάπεν να έχει μπει και να έχει αλλάξει ελαστικά, όντας πλέον με την μαλακή γόμα πίσω από τον Χάμιλτον.

Ένα γύρο πριν το τέλος, το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και οι δύο πιλότοι έμειναν μόνοι στην πίστα. Ο Φερστάπεν έκανε την προσπέραση και είδε πρώτος την καρό σημαία για να γράψει ιστορία.

Advertisement

Ο Ολλανδός κατέκτησε το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της ζωής του, στο πιο δραματικό φινάλε της ιστορίας του Motorsport!

Η κατάταξη του αγώνα

  1. Μαξ Φερστάπεν
  2. Λιούις Χάμιλτον
  3. Κάρλος Σάινθ
  4. Γιούκι Τσουνόντα
  5. Πιέρ Γκασλί
  6. Βάλτερι Μπότας
  7. Λάντο Νόρις
  8. Φερνάντο Αλόνσο
  9. Εστεμπάν Οκόν
  10. Σαρλς Λεκλέρκ
  11. Σεμπάστιαν Φέτελ
  12. Ντάνιελ Ρικιάρντο
  13. Λανς Στρολ
  14. Μικ Σουμάχερ
  15. Σέρχιο Πέρες (DNF)
  16. Νικολάς Λατίφι (DNF)
  17. Αντόνιο Τζιοβινάτσι (DNF)
  18. Τζορτζ Ράσελ (DNF)
  19. Κίμι Ράικονεν (DNF)

Η βαθμολογούμενη δεκάδα στο Άμπου Ντάμπι:

Advertisement
1. Μαξ Φερστάπεν      (Ολλανδία/Red Bull-Honda) 1:30:17.345

2. Λιούις Χάμιλτον    (Βρετανία/Mercedes)           + 2.256

3. Κάρλος Σάινθ Jr    (Ισπανία/Ferrari)             + 5.173

4. Γιούκι Τσουνόντα   (Ιαπωνία/AlphaTauri-Honda)    + 5.692

5. Πιέρ Γκασλί        (Γαλλία/AlphaTauri-Honda)     + 6.531

6. Βαλτέρι Μπότας     (Φινλανδία/Mercedes)          + 7.463

7. Λάντο Νόρις        (Βρετανία/McLaren-Mercedes)   +59.200

8. Φερνάντο Αλόνσο    (Ισπανία/Alpine-Renault)    +1:01.708

9. Εστεμπάν Οκόν      (Γαλλία/Alpine-Renault)     +1:04.026

10.Σαρλ Λεκλέρκ       (Mονακό/Ferrari)            +1:06.057

 

Η τελική βαθμολογία στην κατάταξη των οδηγών:
1. Μαξ Φερστάπεν       (Ολλανδία)        395,5 βαθμοί
2. Λιούις Χάμιλτον     (Βρετανία)        387,5
3. Βάλτερι Μπότας      (Φινλαδία)        226
4. Σέρχιο Πέρες        (Μεξικό)          190
5. Κάρλος Σάινθ Τζ.    (Ισπανία)         164,5
6. Λάντο Νόρις         (Βρετανία)        160
7. Σαρλ Λεκλέρκ        (Μονακό)          159
8. Ντάνιελ Ρικιάρντο   (Αυστραλία)       115
9. Πιέρ Γκασλί         (Γαλλία)          110
10. Φερνάντο Αλόνσο     (Ισπανία)          81
11. Εστεμπάν Οκόν       (Γαλλία)           74
12. Σεμπάστιαν Φέτελ    (Γερμανία)         43
13. Λανς Στρολ          (Βρετανία)         34
14. Γιούκι Τσουνόντα    (Ιαπωνία)          32
15. Τζορτζ Ράσελ        (Βρετανία)         16
16. Κίμι Ραϊκόνεν       (Φινλανδία)        10
17. Νίκολας Λατίφι      (Καναδάς)           7
18. Αντόνιο Τζιοβανίτσι (Ιταλία)            3

Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Mercedes                613,5 βαθμοί
2. Red Bull-Honda          585,5
3. Ferrari                 323,5
4. McLaren-Mercedes          275
5. Alpine-Renault            155
6. AlphaTauri-Honda          142
7. Aston Martin-Mercedes      77
8. Williams-Mercedes          23
9. Alfa Romeo Racing-Ferrari  13
10. Haas-Ferrari                0

ΠΗΓΗ: AΜΠΕ, ΕΡΤ

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement