Η Ford αποζημιώνει ιδιοκτήτες μοντέλων της με Ecoboost κινητήρες

Η Ford ανακοίνωσε πως θα δώσει αποζημιώσεις στους πελάτες της που διαθέτουν μοντέλα της που εξοπλίζονται με 1,0 και 1,6-λίτρων Ecoboost κινητήρες που αναγκάστηκαν να πληρώσουν οι ίδιοι τις επισκευές τους, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδήγησαν ακόμη και σε πυρκαγιά.

Όπως αναφέρει η έρευνα του BBC, εκατοντάδες ιδιοκτήτες μοντέλων της Ford που εξοπλίζονται με 1,0 και 1,6-λίτρων Ecoboost κινητήρες, αντιμετώπισαν προβλήματα υπερθέρμανσης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξε και πυρκαγιά.

Αρχικά η Ford δεν είχε παραδεχτεί πως το πρόβλημα οφείλεται σε δική της υπαιτιότητα, αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες των μοντέλων να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τελικά η Μπλε Οβάλ εταιρία αναγκάστηκε να δηλώνει πως θα αποζημιώσει πλήρως τους πελάτες της, υποστηρίζοντας πως τα προβλήματα των δύο κινητήρων είναι άσχετα μεταξύ τους.

Συγκεκριμένα, ο εύκαμπτος σωλήνας του ψυκτικού υγρού του τρικύλινδρου Ecoboost κινητήρα 1,0-λίτρου των Fiesta και Focus κατασκευής μεταξύ Οκτωβρίου 2011 και Οκτωβρίου 2013, μπορεί να αποτύχει σε υψηλές θερμοκρασίες.

Συνολικά 44.682 αυτοκίνητα επηρεάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο από το συγκεκριμένο πρόβλημα, για το οποίο είχε ανακοινώσει ανάκληση τον Μάρτιο του 2015.

Ο 1.600αρης Ecoboost κινητήρας αντιμετωπίζει πρόβλημα σε 15.200 αυτοκίνητα, τα οποία ανακλήθηκαν νωρίτερα μέσα στο έτος. Το συγκεκριμένο πρόβλημα επηρεάζει τα Focus και C-Max του 2010, το Kuga του 2012 και το Fiesta ST.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στην υπερθέρμανση της κυλινδροκεφαλής που μπορεί να προκαλέσει ρωγμές σε αυτή, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή λαδιού υπό πίεση, που σε ακραίες συνθήκες μπορεί να οδηγήσει σε πυρκαγιά στον χώρο του κινητήρα.

Η Ford προχώρησε στην αντικατάσταση των επηρεαζόμενων τμημάτων των συγκεκριμένων κινητήρων και του συστήματος ψύξης, καθώς και στην προσθήκη ενός αισθητήρα στάθμης ψυκτικού υγρού, που ειδοποιεί τον οδηγό με ακουστικές και οπτικές προειδοποιήσεις σε περίπτωση που η στάθμη του ψυκτικού υγρού δεν είναι η φυσιολογική.

Η Ford δεν αποκάλυψε τον ακριβή αριθμό των μοντέλων που επηρεάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά ισχυρίζεται ότι είναι “ένα μικρό ποσοστό”.

Παρότι μεγάλο μέρος των απαιτούμενων εργασιών επιδιόρθωσης ολοκληρώθηκε δωρεάν στα αυτοκίνητα που βρισκόταν εντός εγγύησης, σε ορισμένες περιπτώσεις τα αυτοκίνητα βρισκόταν εκτός εγγύησης και έτσι οι ιδιοκτήτες τους αναγκάστηκαν να πληρώσουν το κόστος επιδιόρθωσης των κινητήρων των μοντέλων τους. Τώρα η Ford δηλώνει πως θα καλύψει το κόστος, επιστρέφοντας σε αυτούς όλο το ποσό που πλήρωσαν.

[πηγή]